کد خبر: 833907
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۲
سال‌هاست نوزادانی که در تهران و برخی کلانشهرها به‌دنیا می‌آیند، بدون داشتن سابقه خانوادگی و تنها به دلیل آلودگی هوا دارای زمینه‌هایی از آلرژی هستند.
روزنامه ایران: سال‌هاست نوزادانی که در تهران و برخی کلانشهرها به‌دنیا می‌آیند، بدون داشتن سابقه خانوادگی و تنها به دلیل آلودگی هوا دارای زمینه‌هایی از آلرژی هستند.
 
دکتر حجت درخشان فر با تأکید بر افزایش تولد نوزادان مبتلا به آلرژی در سال‌های اخیر می‌گوید: آلودگی هوا برای نوزادان و کودکان مبتلا به آلرژی خطرناک است و آنها را با علائمی نظیر تنگی نفس، درد قفسه سینه و سرفه‌های مکرر مواجه می‌کند.
 
این فوق تخصص اورژانس کودکان با اشاره به افزایش تعداد مراجعات کودکان به اورژانس در روزهای آلوده می‌افزاید: چنین کودکانی بیش از سایرین به عفونت‌های ویروسی و میکروبی مبتلا شده و عوارض ناخوشایند آنها را تجربه خواهند کرد.
 
از این‌رو توصیه می‌شود در روزهایی که شاخص آلودگی بالا است تا حد ممکن در محیط ‌های آلوده تردد نکنید و حتی در مواردی که مجبور به ترک خانه هستید برای کودکان ماسک‌های فیلتردار استاندارد استفاده کنید. این متخصص کودکان خاطرنشان می‌کند: برخی از والدین با تصور اینکه اسپری سالبوتامول تجویز شده برای فرزندانشان عوارض دارد از استفاده آن خودداری می‌کنند.
 
درحالی‌که این اسپری بدون هیچ عارضه‌ای با افزایش حجم ریه‌ها به تنفس کودک کمک خواهد کرد. وی در خاتمه توصیه می‌کند: با مشاهده علائم تنگی نفس یا تند نفس کشیدن نوزادان و کودکان بهتر است به نزدیک‌ترین مرکز درمانی مراجعه کنید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار