کد خبر: 833896
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۱:۵۷
پخش برنامه ای با عنوان "حیات وحش ایران" از جذاب ترین برنامه های معاونت برون مرزی صداو سیما از رادیو انگلیسی در حال پخش می باشد.
رسول منصوری گوینده این برنامه در مصاحبه با روابط عمومی معاونت برون مرزی درباره برنامه حیات وحش گفت : این برنامه با وجود رادیویی بودن تصویرسازی زیبایی از حیات وحش و جاذبه های گردشگری ایران ارائه   می دهد.  تمام برنامه های این سریال جذاب است. اما به عنوان نمونه من مار دم عنکبوتی را مثال می زنم که بسیار جذاب و بدیع بوده این مار با دم عنکبوتی خود شیوه بسیار جالبی برای شکار کردن دارد.
‎همچنین گفت : معرفی "دوگونگها" جانوری آبزی که به صورت فامیلی نزدیک خلیج گواتر در جنوب شرق ایران زندگی می کنند . "دوگونگها" موجوداتی با طول عمر زیاد هستند٬ اما در مقایسه با سایر پستانداران آبزی پروسه¬ زادآوری آنها بسيار کند و آهسته است.
‎در ادامه  گفت : برنامه دیگر معرفی دلفین یونس که بومی بوشهر است. او می¬تواند به مدت 20 دقیقه زیر آب بماند . دلفین¬ها پستاندار و از زیر راسته¬ی نهنگ¬های دندان¬دار هستند.  تعداد دندان دلفین¬ها در بعضی از گونه¬ها بیشتر از 260 عدد است.اما دلفین یونس  14-4 دندان دارد که اغلب در فک پایین قرار دارند و برنامه بعدی کروکودیل مردابی ایران که محلی ها به آن "گاندو" می گویند. "گاندو" تنها کروکودیل بومی ایران و بزرگ‌ترین خزنده کشورمان است که در استان سیستان و بلوچستان زندگی می کند. 
‎فروغ فاخته تهیه کننده برنامه درباره معرفی مکان های بکر ایران گفت: ایران کشور زیبایی است که بسیاری از مناطق آن ناشناخته مانده است. امیدوارم این برنامه مشوقی باشد برای مردمی که علاقمند به سفر هستند و دیدن مناطقی که تا به حال آنرا ندیده اند.
‎لازم به ذکر است:  این مستند کوتاه خیال انگیز و داستانی در برنامه های  8 دقیقه ای درروزهای شنبه و دوشنبه از رادیو انگلیسی معاونت برون مرزی در حال پخش است و بر روی سایت رادیو انگلیسی به آدرس: parstoday.com/en بارگذاری شده و مخاطبان می توانند آنرا بشنوند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار