کد خبر: 833867
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۵
چرا رانت دولتي فروش بليت جشنواره به يك سايت بي‌هويت واگذار شده است؟
از دو روز پيش به صورت رسمي جزئيات فروش بليت فيلم‌هاي جشنواره فيلم فجر اعلام شد. آنچه در اين ميان جلب توجه مي‌كرد عنوان سايت محل رجوع براي فروش بليت جشنواره فيلم فجر است كه نام آن براي همه نا‌آشنا و هويت متوليان آن نامشخص است.
درپي اعلام جزئيات فروش بليت جشنواره فيلم فجر نام سايت سينوگرام به عنوان متولي فروش اعلام شد. اين امر در حالي است كه معلوم نيست اين سايت متعلق به كيست و چگونه به عنوان مرجع اصلي فروش بليت جشنواره فيلم فجر انتخاب شده است؟ اين پرسش و ابهام موضوعي است كه برگزار‌كنندگان جشنواره براي تنوير افكار عمومي بايد هرچه سريع‌تر نسبت به پاسخگويي در اين زمينه اقدام نمايند.

اگر به سايت معرفي شده براي فروش بليت جشنواره فيلم فجر مراجعه كنيد خواهيد ديد اين سايت پروژه‌اي تازه‌تأسيس است كه مشخص نيست متولي و سرمايه‌گذار اصلي آن كيست و به چه علت مرجع فروش بليت مهم‌ترين رويداد سينمايي كشور قرار گرفته است!
در قسمت «درباره ما» سايت كه طبق قانون مي‌بايست عناوين حقيقي و حقوقي متوليان سايت درج شود تنها به اين عبارت بسنده شده است كه «سينوگرام سامانه خدمات نوين سينماي ايران است كه اطلاعات فيلم‌ها، بازيگرها و حوزه‌هاي مرتبط را مي‌توان در آن به راحتي يافت». بي‌هويتي اين سايت تا بدانجا عميق است كه حتي ثبت اين سايت در سامانه ساماندهي وزارت ارشاد نيز نهايي نشده و در عنوان صاحب امتياز آن تنها عبارت «شركت» ثبت گرديده است.
معلوم نيست متوليان جشنواره فيلم فجر قرار است اعتبار و هويت بزرگ‌ترين جشنواره سينمايي كشور را خرج معروفيت، محبوبيت و بهره‌برداري تجاري چه كساني در پشت صحنه اين سايت نمايند و اين پنهان‌كاري از كجا نشئت مي‌گيرد.

اصولاً فروش بليت جشنواره فيلم فجر به عنوان جشنواره‌اي كه متولي آن سازمان سينمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي است نبايد ملعبه‌اي براي بازي‌هاي اقتصادي و سياسي شود. اين گونه اقدامات كه در بهترين حالت مي‌توان آن را از سر نابخردي دانست، واگذاري رانت دولتي در جهت ايجاد هويت براي يك سايت تازه‌تأسيس خواهد بود. پر واضح است چنانچه جواب صريح و مشخصي از سوي سازمان سينمايي و متوليان جشنواره فيلم فجر ارائه نگردد و هويت راه‌اندازان اين سايت شفاف‌سازي نشود، ورود نهادهاي نظارتي به اين موضوع و پيگيري آن ضرورتي انكار‌ناپذير خواهد بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار