کد خبر: 833862
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۴
مديرعامل شركت بورسي كنتور‌سازي ايران بازداشت شد...
مديرعامل شركت بورسي كنتور‌سازي ايران بازداشت شد، اين در حالي است كه سهام اين شركت به دليل نشر اطلاعات كذب و تنظيم صورت‌هاي مالي براساس خبرهاي جعلي تا 8 هزار و 500 تومان در بورس افزايش يافت و بايد ديد در بررسي‌هاي دستگاه قضايي، قصور چه بخش‌هايي در وقوع چنين رسوايي بزرگي در بازار سرمايه ايران مؤثر بوده است.

به گزارش «جوان»، يك منبع آگاه در دادسراي مبارزه با مفاسد اقتصادي به رسانه‌ها گفته است، مديرعامل شركت كنتور‌سازي ايران به دستور مقام قضايي بازداشت شده است، اين در حالي است كه اين شركت مدعي شده بود پروژه صندوق‌هاي فروشگاهي را از شركت واسط اتاق اصناف يعني شركت باران اخذ كرده است و براساس انتشار اين خبر، سهام اين شركت در بازار سرمايه تا چند صد درصد جهش يافت كه در نهايت گويا همه چيز دروغ از آب درآمد و حالا بايد ديد زيان سهامداراني را كه سهم گران خريده‌اند چه كسي خواهد داد.

گويا اين كارفرما در راستاي ضرر و زيان سهامداران حقيقي شركت كنتور‌سازي ايران مورد پيگرد مراجع قانوني قرار گرفته و بازداشت شده است. گفتني است سهامداران شركت كنتور‌سازي ايران گويا چندين بار مقابل سازمان بورس اوراق بهادار تجمع كرده‌اند و خواستار رسيدگي به اين پرونده شده‌اند، در اين ميان در فضاي مجازي اعتراضات و حملات زيادي با ذكر نام به برخي از ناظران بازار سرمايه صورت گرفته است كه بايد ديد چرا سهامداران از برخي كارمندان سازمان بورس در فضاي مجازي نقد جدي دارند و اين نقدها كم‌كم از محافل خصوصي و مجازي دارد به فضاي حقيقي كشيده مي‌شود.

از سوي ديگر كارگران كنتور‌سازي ايران هم براي دريافت معوقات مزدي خود شكايتي را در مراجع قضايي و اداره كار شهرستان البرز قزوين مطرح كرده‌اند. جهش قيمت سهام شركت كنتور‌سازي در بازار سرمايه آن هم براساس اخبار كذب و شناسايي سود براساس اخبار جعلي به بزرگ‌ترين رسوايي تاريخ نيم‌قرني اخير تبديل شده است و برخي از اين رسوايي با عنوان كنتور گيت ياد مي‌كنند كه بررسي اين پرونده به شكل دقيق از سوي دستگاه قضايي، قصور خيلي از دستگاه‌ها را انعكاس خواهد داد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار