کد خبر: 833852
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۳
7سال پيش17 نفر با شليك‌هاي پيرمرد كشته و زخمي شده بودند
مردي دو زنه كه هفت‌سال قبل در محله قلعه‌حسن‌خان با شليك هزار و 200 گلوله شش نفر را به قتل رسانده و 11 نفر را زخمي كرده بود، با نقض حكم مرگش در ديوان عالي كشور بار ديگر محاكمه شد.
به گزارش خبرنگار ما، اول شهريورماه سال 88 مأموران پليس از حادثه‌خونيني در قلعه‌حسن‌خان تهران باخبر و راهي محل شدند. عامل جنايت مرد سالخورده‌اي به نام محمد 65 ساله بود كه با اسلحه كلاشنيكف شش نفر را به قتل رسانده و 12 انسان بي‌گناه را زخمي كرده بود. متهم در تعقيبات پليس پس از سه ساعت دستگير شد و به جرمش اقرار كرد و در مورد انگيزه‌اش گفت: يكي از همسايه‌ها ماهواره نصب كرده بود و همسر و دخترم تا نيمه‌هاي شب در آنجا بودند. چند بار تذكر داده بودم، ولي آنها اهميتي نمي‌دادند. آپارتمان در محله ما به خانه فساد تبديل شده بود. به خاطر رفتارهاي همسرم و آن جوان، مشكوك و بدبين شده بودم. روز حادثه وقتي آن جوان را جلوي در ديدم، عصباني شدم و دست به اسلحه شدم. ابتدا همسر و دخترم و در ادامه چهار نفر ديگر را كشتم و چند نفر نيز در اين حادثه زخمي شدند.

او در خصوص شرح حادثه گفت: رفتارهاي آن جوان مرا اذيت مي‌كرد به همين دليل آن روز وقتي او را ديدم درگير شدم و با عصبانيت سراغ اسلحه‌ام كه در زير تخت اتاق خواب مخفي كرده بودم، رفتم. ابتدا با مجروح كردن يكي از ساكنان در مقابل آسانسور همسر و دخترم – صديقه و زهرا- را كشتم. داشتم فرار مي‌كردم كه پيام مي‌خواست مانع شود مجبور شدم او را با شليك گلوله به قتل برسانم، بعد هم فاطمه را كه سد راهم بود، كشتم.
او در مورد زخمي كردن اهالي گفت: در حال فرار بودم كه اهالي با چوب و چماق به طرفم حمله كردند. با اين رفتار مجبور بودم به طرف آنها شليك كنيم.
بعد از اقرارهاي متهم اين پرونده بعد از صدور كيفرخواست به شعبه چهارم دادگاه كيفري يك استان تهران فرستاده شد و در تاريخ سوم ارديبهشت‌ماه سال 92 روي ميز هيئت قضايي قرار گرفت.

در ابتداي اين جلسه نماينده دادستان بعد از قرائت كيفرخواست، با گذشت خانواده متهم براي قتل مادرشان، اولياي دم فاطمه و پوريا درخواست قصاص كردند و اولياي دم ديگر قربانيان درخواست ديه دادند.
بعد از آن متهم در جايگاه قرار گرفت و در خصوص اتهاماتش گفت: قتل زهرا، صديقه، پيام و فاطمه را قبول دارم، اما پوريا و اميرحسين را من نكشتم. آنها زماني كه شليك مي‌كردم خيلي فاصله داشتند. او بعد از شرح دوباره ماجرا در آخرين دفاع گفت: از كارم پشيمان نيستم چون براي آبرويم اين كار را كردم، اما در اين حادثه دخترم بي‌گناه بود و از كشتن او عذاب وجدان دارم.
پس از آخرين دفاعيات متهم و وكيل مدافعش، هيئت قضايي او را به دوبار قصاص، دو فقره ديه كامل و 10 سال حبس محكوم كرد. اين حكم پس از ارسال به ديوان عالي كشور توسط قضات شعبه 20 ديوان به دليل 1- اعلام نظر كميسيون تخصصي پزشكي قانوني براي وضعيت متهم 2- يكي از اولياي‌دم - مادر مقتول- تقاضايش را به دادگاه نداده بود. 3 - اولياي‌دم دو نفر از قربانيان اعلام گذشت كرده بودند و دادگاه حكم به پرداخت ديه داده بود، ولي متهم براي پرداخت ديه موافقت نكرده بود كه حكم نقض و به همان شعبه ارجاع داده شد.

روز گذشته متهم بار ديگر در شعبه چهارم به رياست قاضي عبداللهي حاضر شد. ابتداي جلسه  نماينده دادستان در جايگاه حاضر شد و از كيفرخواست دفاع كرد. او گفت: متهم بر اساس گزارش پزشكي قانوني مبتلا به اختلال شديد رواني با نشانه‌هاي روان‌پريشي در زمان ارتكاب جرم بوده و قوه تشخيص نداشته است. وي شرايط بسيار خطرناكي دارد و احتمال رفتارهاي خشونت‌آميز مشابه وجود دارد. سپس دو نفر از اولياي دم  درخواست قصاص دادند. ديگر اولياي دم كه در دادگاه قبل درخواست ديه داده بودند با توجه به نقض ديوان در درخواست دوباره‌شان اولياي دم يكي از قربانيان تقاضاي قصاص داد، اما ديگر اولياي دم همچنان نظرشان به پرداخت ديه بود و تا انتهاي جلسه تغيير نكرد. به همين دليل رئيس دادگاه آنها را به مصالحه با متهم دعوت كرد.
بعد از توضيحات شاكيان پرونده و اولياي‌دم قربانيان، متهم در جايگاه قرار گرفت و پس از شرح ماجرا به سؤالات هيئت قضايي پاسخ داد.

چه انگيزه‌‌اي باعث شد اين حادثه را در محله كوچك قلعه‌حسن‌خان رقم بزني؟

براي دفاع از ناموسم و از بين بردن فساد در محله.

مگر خانواده‌ات در امنيت نبودند؟

خير. محله ما خانه‌ فساد داشت، مي‌خواستم آنجا را از بيخ و بن خراب كنم. با خودم گفتم من كه چند نفر را ناخواسته كشتم و اعدام مي‌شوم، بهتر است به خانه فساد كه در خيابان جانبازان بود، بروم و آن خانه را ويران كنم تا هم خانواده خودم و هم ديگر خانواده‌ها در امان باشند.

چرا به رهگذران شليك كردي؟

آنها با چوب و چماق حمله كرده بودند.

در اين حادثه چند تير شليك كردي؟

حدود هزار و 200 تير.

شما متهم به شش فقره قتل هستيد ولي چهار قتل را پذيرفته‌اي، علتش چيست؟

وقتي همسر و دخترم را كشتم بعد از آن پيام و فاطمه را كشتم. ديگر قربانيان فاصله زيادي از من داشتند. شليك كردم، ولي به آنها نخورد فكر كنم با تيراندازي مأموران نيروي انتظامي به قتل رسيدند!

شما طوري حادثه را تعريف مي‌كنيد كه انگار صحنه جنگ بوده است. براي انگيزه‌ات اقدام درستي كرده‌اي؟

نه. اشتباه كردم.

چرا هرج و مرج در قانون را در نظر نگرفتي؟

اعصابم خرد بود، نتوانستم تحمل كنم.

چرا با تقاضاي پرداخت ديه اولياي دم دو نفر از قربانيان موافقت نكرديد؟

هيچ پولي ندارم كه بخواهم ديه بدهم. همه دارايي‌ام به نام همسرم بود كه بين فرزندانم تقسيم شد.
او در ادامه جلسه گستاخانه گفت: اگر آن روز حادثه فرصت داشتم يا اگر آزاد بودم پدر و مادر يكي از قربانيان را نيز مي‌كشتم. آنها افراد فاسدي هستند. با اين جمله رئيس دادگاه از متهم پرسيد واقعاً اگر مي‌توانستي دوباره فرد ديگري را به قتل مي‌رساندي؟ متهم جواب داد بله! بايد فساد تمام شود!

در ادامه جلسه شاكيان پرونده ادعاهاي متهم را رد كردند و گفتند: ما او را با چوب و قمه دنبال نكرديم، داشتيم فرار مي‌كرديم و بعضي هم در پي كمك به قربانيان بودند كه او همه را به رگبار بست. سپس پدر يكي از قربانيان كه متهم در جلسه به او تهمت زده بود، با كسب اجازه از دادگاه گفت: او به ما تهمت زده است و با بي‌شرمي مي‌گويد كه آزاد شود، ما را خواهد كشت. پسرم در يك خانواده مذهبي بزرگ شده بود و 14 سال بيشتر نداشت كه به او مشكوك شده بود و به خاطر هيچ مرا داغدار و همسرم را افسرده كرد. ما از او شكايت داريم و اعاده حيثيت مي‌كنيم.
ديگر شاكي پرونده كه از مجروحان حادثه بود، گفت: آن روز من براي كمك به محمد - يكي از قربانيان حادثه - رفته بودم كه متهم 11 تير شليك كرد. به خاطر جراحات سنگيني كه در اين حادثه ديدم، مجبور شدم 70 ميليون براي درمان پاهايم هزينه كنم كه هنوز هيچ مبلغي دريافت نكرده‌ام و اين هزينه‌ها زندگي‌ام را مختل كرده است.

بعد از دفاع وكيل متهم، او در آخرين دفاعش گفت: به كاري كه كرده‌ام، ايمان داشتم، فقط از كشتن دخترم پشيمان هستم. قبول دارم باعث هرج و مرج شده‌ام، ولي نمي‌توانستم فساد را در محل تحمل كنم. من از مال دنيا هيچ ندارم و آماده‌ام مرا قصاص كنند.
در آخر جلسه هيئت قضايي براي صدور حكم وارد شور شدند.
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حقیقی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۵
0
0
این فقط گناه اونیست بلکه عدم برخورد فرهنگی مناسب جامعه ومسئولان بافساد وترویج آن باعث میشود افرادی طاقتشان طاق شود واتفاقی راسبب شوند که هیچوقت فکرش را هم نمیکردند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار