کد خبر: 833841
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۱
تا 2020 در واليبال مي‌مانم
محمدرضا داورزني، رئيس فدراسيون واليبال ديروز در سالن همايش‌هاي هتل آكادمي فوتبال ميزبان خبرنگاران بود، آن‌هم در روزهايي كه واليبال كشورمان روزهاي خبرسازي را دارد...
ماني سعيدي
محمدرضا داورزني، رئيس فدراسيون واليبال ديروز در سالن همايش‌هاي هتل آكادمي فوتبال ميزبان خبرنگاران بود، آن‌هم در روزهايي كه واليبال كشورمان روزهاي خبرسازي را دارد، با رفتن لوزانو همه در انتظار سرمربي جديد هستند و مذاكرات فدراسيون ادامه دارد، در ليگ هم حاشيه‌هاي رفت و برگشت تيم‌ها به مسابقات به دليل مشكلات مالي به اوج رسيده است. در همين راستا بود كه داورزني ديروز نزديك به دو ساعت پاسخگوي خبرنگاران بود.
  
استويچف اصلي‌ترين گزينه است
مهم‌ترين علامت سؤال پيش روي اين روزهاي واليبال نام سرمربي جديد تيم ملي و جانشين لوزانو است و به همين خاطر هم داورزني در ابتداي صحبت‌هايش گزارشي از مذاكرات چهار ماه گذشته‌اش با 15 گزينه مدنظر فدراسيون را ارائه داد و در نهايت از استويچف به عنوان جدي‌ترين گزينه فدراسيون براي تيم ملي نام برد كه يك‌شنبه هفته آينده به تهران بيايد: «حضور در جمع چهار تيم برتر المپيك هدف آرماني ما است. رادوستين استويچف گزينه اصلي ما بود كه او هم به ما پيغام داد تمايلي براي خروج از اروپا و ايتاليا ندارد. من از او خواستم مذاكرات را ادامه دهيم و او مجاب شد پس از مشورت با چند نفر جواب ما را بدهد. او ارزيابي مفصلي از تيم ملي به‌عمل آورد و در نهايت به اين نتيجه رسيد كه به همراه تيم ملي ايران نمي‌تواند در جمع چهار تيم برتر المپيك 2020 قرار بگيرد و به ما پاسخ منفي داد. جواب او براي من قابل قبول نبود و به او گفتم كه هنوز از پتانسيل كامل واليبال ما اطلاع ندارد. در نهايت من روز چهارم ژانويه به بلغارستان رفتم و دو جلسه سه ساعت و نيمه با او برگزار كردم. ما در مورد روند 10 ساله گذشته تيم ملي واليبال به او توضيحاتي دادم و در نهايت قرار شد روز يك‌شنبه هفته آينده به مدت پنج روز براي ادامه مذاكرات و مشاهده ليگ واليبال ايران به تهران بيايد.» البته داورزني از كولاكوويچ صرب هم به عنوان آلترناتيو استويچف نام برد: «ما توانستيم يك مربي را كه به ايران فكر نمي‌كرد مجاب كنيم به تهران بيايد و اميدواريم با او به توافق نهايي برسيم البته در كنار او ايگور كولاكوويچ نيز حضور دارد كه قرار است دو هفته آينده پذيراي او در تهران باشيم.»
  
مدير سياسي نيستم
قرار گرفتن نام داورزني پاي بيانيه گروه‌هاي سياسي سبب شد تا رئيس فدراسيون واليبال نسبت به اين اتفاق كه حاشيه‌ساز هم شده بود، واكنش نشان دهد: «چندي پيش قرار شد در راستاي ايجاد وحدت اقداماتي صورت بگيرد و من هم اعلام كردم كه اين كار اقدام خوبي است بعد از 24 ساعت ليستي اعلام شد كه برخي افراد از جمله من موضع‌گيري سياسي كرده‌اند كه بلافاصله من موضع خودم را اعلام و آن موضوع را تكذيب كردم چون من يك مدير اجرايي و حرفه‌اي در ورزش هستم. من اعتقادي به اين خط‌كشي‌ها ندارم و اينكه يك مدير اجرايي بخواهد همراه با يك جريان سياسي در مقابل دولت بيانيه صادر كند را حرام مي‌دانم. من به هيچ جريان سياسي وابستگي ندارم و كار خودم را مي‌كنم تا لبخند را روي لبان مردم ببينم. من به عنوان مدير اجرايي حرام مي‌دانم كه بيانيه سياسي بدهم و عليه دولت حرف بزنم. به عنوان مدير اجرايي كارم چيز ديگري است.»
  
تا المپيك توكيو در واليبال هستم
داورزني در ادامه با رد شايعات حضورش در وزارت ورزش به عنوان معاون قهرماني وزير ورزش و همچنين انتخابات كميته ملي المپيك، از ماندن در واليبال تا سال 2020 خبر داد: «من تا سال 2020 عضو هيئت رئيسه فدراسيون جهاني هستم و دغدغه اصلي من رسيدن ايران به جايگاه اصلي خود در المپيك 2020 است. در هفته‌هاي گذشته پيشنهاداتي به من شد كه در جاي ديگري به ورزش كشور كمك كنم، ولي من تمايل دارم همچنان در واليبال باشم. در دولت جديد چه در زمان صالحي اميري و چه در زمان سلطاني‌فر ابراز تمايل شد كه از تجربه من در عرصه عمومي ورزش استفاده كنند ولي تمايل من همچنان به حضور در فدراسيون واليبال است به نظر من واليبال مي‌تواند مدل مناسبي براي ساير رشته‌ها باشد چون در اين سال‌ها كارنامه قبولي دريافت كرده است. زماني كه حكم صادر شود كاري از دست من برنمي‌آيد. در ضمن نام واليبال به داورزني گره نخورده است.»
  
تيم‌هاي پرطرفدار را نمي‌شود كنار گذاشت
ليگ واليبال در حالي به هفته‌هاي پاياني دور مقدماتي نزديك مي‌شود كه رفت و برگشت تيم‌هاي بدهكار به جدول مسابقات، انتقادات زيادي را متوجه فدراسيون كرده است، داورزني در اين باره گفت: «تيم‌هايي مثل اروميه، گنبد و ورامين با مشكلات اقتصادي مواجه هستند و طبق قانون بايد از ليگ حذف مي‌شدند ولي  اين تيم‌ها در بين مردم ارزش دارند و جايگاه آنها را نيز بايد در نظر بگيريم.  با توجه به اينكه در استان‌ها علاقه‌مندي زياد است تلاش ما اين بوده كه با حداقل‌ها تيم را حفظ كنيم و اگر فشاري هم آورده‌ايم براي اين بوده كه تيم‌ها حركتي به خودشان بدهند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار