کد خبر: 833839
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۱
منصوريان: پول نداريم، مي‌خواهيد برويد!
پرونده رقابت‌هاي هفته هفدهم ليگ برتر فوتبال ايران در حالي روز گذشته با برگزاري پنج ديدار باقي‌مانده بسته شد كه پرسپوليس با كسب يازدهمين برد اين فصل، ‌همچنان صدر جدول را در اختيار دارد.
دنيا حيدري
پرونده رقابت‌هاي هفته هفدهم ليگ برتر فوتبال ايران در حالي روز گذشته با برگزاري پنج ديدار باقي‌مانده بسته شد كه پرسپوليس با كسب يازدهمين برد اين فصل، ‌همچنان صدر جدول را در اختيار دارد. آنهم در شرايطي كه استقلال، ‌رقيب ديرينه سرخپوشان تهراني اين روزها شرايط چندان جالبي ندارد!
  
برد همه جانبه برانكو
پيروزي پرگل سه بر صفر برابر فولاد خوزستان در غدير اهواز نشان داد برانكو قصد ندارد اجازه دهد حاشيه‌هاي خارج از زمين، ‌تأثيري در روند نتيجه‌گيري تيمش بگذارد. پيشتر و قبل از پايان نيم‌فصل اول نيز او در شرايط مشابهي قرار گرفت و از يك‌سو با باشگاه در خصوص برخي مسائل به اختلاف نظر رسيد و از سوي ديگر با جدايي ناگهاني بازيكنان تيمش مواجه شد. مسائلي كه مي‌توانست تيم او را با بحراني جدي رو‌به‌رو كند. خصوصاً كه او حتي در جمعي دوستانه نيز گفته بود بايد سنگ‌هايش را قبل از شروع نيم‌فصل دوم با باشگاه وا بكند. اما با وجود تمام اين مشكلات، تيم او در شرايطي به ميدان رفت كه گويي هيچ مشكلي ندارد و سياه‌جامگان را سه بر صفر شكست داد. درست شبيه اتفاقاتي كه قبل از بازي با فولاد گريبانگير اين تيم شد. پرسپوليس در حالي راهي اهواز شد كه سرمربي كروات اين تيم طي روزهاي اخير درگيري‌هاي شديدي با سرمربي تيم ملي داشت. درگيري كه حتي به اخراج بازيكنان اين تيم از تيم ملي و دلخوري ملي‌پوشان نيز انجاميد اما با اين وجود، پرسپوليس در مصاف با فولاد از همان دقايق ابتدايي بار ديگر ثابت كرد كه حاشيه‌هاي خارج زمين، نتايج پرسپوليس را تحت‌تأثير قرار نمي‌دهد. اگر چه گل به خودي عبدالله كرمي در دقيقه 2 بازي شرايط ميزبان را از همان ابتدا سخت كرد، اما گلزني وحيد اميري 10 دقيقه بعد از اين گل نشان داد كه تيم برانكو در غدير اهواز براي حمله و كسب سه امتياز به ميدان رفته نه دفاع و گرفتن حداقل امتياز. اين دو گل و گل زود هنگام عليپور در نيمه دوم و تنها سه‌ دقيقه بعد از ورود تيم‌ها به ميدان كافي بود تا فولاد ديگر تواني براي بازگشت به بازي نداشته باشد و پرسپوليس با كسب يازدهمين برد اين فصل، ‌صدرنشيني خود را مستحكم‌تر كند. خصوصاً كه حالا با توجه به تساوي تراكتورسازان تبريزي فاصله ياران برانكو با شاگردان قلعه‌نويي به چهار امتياز رسيده و ديگر پرسپوليس در پي هر بازي نگران صدرنشيني موقت سرخپوشان تبريزي نيست. پيروزي در اين بازي شايد بيش از هر زماني ديگري به سود برانكو تمام شد. چراكه او با اين برد به طور غير‌مستقيم به كرش نيز ثابت كرد كه با وجود انبوهي از مشكلات حاشيه‌ها، مي‌تواند با تمركز روي تيم و تلاش براي موفقيت، به پيروزي دست يافت. فولاد اما با اين شكست و با توجه به شكست نفت تهران، همچنان ميانه‌دار جدول است.
  
سپاهان در نزديكي مدعيان
در ساير بازي‌هاي روز گذشته، سپاهان موفق شد با نتيجه دو بر يك، ‌نفت تهران، ‌همسايه جدولي خود را از سد راه برداشته و خود را به رده چهارم جدول برساند. اين اولين‌بار در طول فصل جاري است كه شاگردان ويسي توانسته‌اند خود را به چنين جايگاهي برسانند. اما حالا با توجه به فاصله اندكي كه با جمع مدعيان دارند مي‌توانند شانس كسب سهميه يا حتي رده‌اي بهتر را براي خود متصور شوند. البته به شرط ادامه اين روند. دربي ‌مشهد هم با تساوي يك - يك سياه‌جامگان خراسان و پديده به پايان رسيد. دربي تبريز هم مي‌رفت كه با نتيجه‌اي مشابه و تساوي يك - يك گسترش فولاد برابر تيم قعرنشين ماشين‌سازي خاتمه يابد كه پنالتي دقيقه92 مسعود ابراهيم‌زاده بازي را به سود ميزبان تمام كرد و يازدهمين باخت اين فصل ماشين‌سازان تبريزي را رقم زد. ذوب آهن، تيم سوم جدول نيز در حالي كه مي‌توانست با استفاده از تساوي روز سه‌شنبه تراكتور، فاصله خود را با اين تيم به سه‌امتياز برساند، با تساوي بدون گل برابر سايپا، فرصتي طلايي را از دست داد.
  
روزهاي سخت استقلال منصوريان
در شرايطي كه پرسپوليس اين روزها همچنان با حفظ صدرنشيني اصلي‌ترين مدعي قهرماني اين فصل است، استقلالي‌ها روزهاي خوبي را پشت‌سر نمي‌گذارند. نه چون چهارمين شكست اين تيم در هفته هفدهم برابر استقلال‌خوزستان رقم خورد تا فاصله آبي‌پوشان تهراني با صدرجدول بيشتر و شانس كسب سهميه كمتر شود. بلكه به اين دليل كه مشكلات مالي، اين تيم را از پاي در آورده است. به طوري كه منصوريان در تمرين روز گذشته آب پاكي را روي دست‌ جدايي‌طلبان ريخت و گفت كه اين تيم در نيم‌فصل دوم پولي ندارد و هر بازيكني با اين موضوع مشكلي دارد، درخواست رضايتنامه بدهند و برود و تأكيد كرد كه از بازيكن بزرگ تا كوچك تيم، ‌طرف صحبت او با همه است و اگر كسي رضايتنامه نخواست، حق اعتراض هم ندارد. هرچند كه غايب اين تمرين، جابر انصاري كه در دو بازي قبل به دليل مصدوميت در تركيب حضور نداشت، ‌به دليل دلخوري از باشگاه براي عدم پرداخت مطالباتش از فصل گذشته، براي گرفتن رضايتنامه راهي باشگاه شده بود و گفته مي‌شود حتي احتمال دارد كه او قراردادش را يكطرفه با استقلال فسخ كند! به نظر مي‌رسد تجربه منصوريان در نفت، حالا در استقلال در حال تكرار است. خريدهاي عليرضا منصوريان در نفت تهران با شروع نيم‌فصل از جمع زردها جدا شدند و حالا خريدهاي او در استقلال نيز چنين وضعيتي دارند. البته با اين تفاوت كه منصوريان اعتراف كرده خريدهاي استقلال امسال خوب نبوده است. البته بايد ديد او منظورش به باشگاه است كه همه نيازهاي او را برطرف نكرده يا به تصميمات خود خورده مي‌گيرد!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار