کد خبر: 833805
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۶
خیرالله خادمی گفت: پس از بررسی گزارش‌ مجریان طرح آزادراه تهران-شمال، زمان اتمام عملیات از سوی وزیر راه و شهرسازی اعلام می‌شود؛ این در حالی است که قطعه یک این آزادراه، مراحل پایانی خود را طی می‌کند تا در آینده نزدیک، زیر بار ترافیکی برود.
مهر: مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل، از آغاز روسازی بتنی آزادراه تهران-شمال از هفته آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خیرالله خادمی گفت: پس از بررسی گزارش‌ مجریان طرح آزادراه تهران-شمال، زمان اتمام عملیات از سوی وزیر راه و شهرسازی اعلام می‌شود؛ این در حالی است که قطعه یک این آزادراه، مراحل پایانی خود را طی می‌کند تا در آینده نزدیک، زیر بار ترافیکی برود.

معاون وزیر راه و شهرسازی از اتمام ۷۰۰ متر باقی مانده از مجموع ۳۹ تونل موجود تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: روسازی بتنی درتونل تالون به زودی آغاز می‌شود و در کل، عملیات عمرانی ابنیه فنی رو به پایان است.

وی با اشاره به قرارگرفتن روستاها در شمال و جنوب قطعه یک آزادراه تهران-شمال تاکید کرد: روش ساخت، نباید خطری برای مردم داشته باشد و همزمان با جریان داشتن ترافیک باید عملیات اجرایی انجام شود که این مساله موجب تاخیر در روند اجرا شده است.

خادمی با اشاره به سایر عواملی که باعث تاخیر در اجرای پروژه شده است، افزود: تبدیل نوع روسازی از حالت انعطاف‌پذیر به بتن، زمان‌بر است و از طرفی، به دلیل جوان بودن رشته کوه البرز، ریزش‌ها در طول اجرا قابل پیش‌بینی نبود.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، آزادراه تهران-شمال تا پایان سال ۹۳ فقط ۳۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که همین میزان هم، مربوط به مناطق ساده‌تر بوده؛ درحالی‌که طی دو سال اخیر با همراهی دولت، وزارت راه و بنیاد مستضعفان و با به کارگیری ۶ پیمانکار ایرانی توانمند، یک تحول جدید در پروژه ایجاد شد که بیانگر پیشرفت ۴۵ درصدی طی دو سال اخیر است که ۲۵ درصد آن هم مربوط به ابتدای سال جاری تاکنون می‌شود.

وی درباره میزان اعتبار مورد نیاز برای تکمیل قطعه یک و قطعات ۲ و ۳ گفت:‌ برای اتمام قطعه یک ۵۰۰ میلیارد تومان نیاز داریم و بر اساس برآوردها، برای قطعه ۲ حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان و برای قطعه ۳ نیز حدود ۴۰۰۰ میلیارد تومان مورد نیاز است.

 مدیرعامل شرکت ساخت با بیان این‌که قطعه ۳ حدود ۴۷ کیلومتر است که در بررسی جدید، به ۵۰ کیلومتر در راستای ارتقای استانداردها افزایش می‌یابد، افزود: تمام مناقصات قطعه ۲۲ کیلومتری ۲ برگزار شده و باقیمانده آن به ۴ پیمانکار واگذار شده و در حال تجهیز کارگاه‌های تونل ۶.۵ کیلومتری در این قطعه هستند.

خادمی در ادامه بیان کرد: خروج از رکود چندین ساله این پروژه طی دو سال اخیر، قابل تقدیر است و به طور حتم، زمان اتمام عملیات با اطمینان از ایمنی کافی پروژه اعلام می‌شود.

معان وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: اکنون در ۳۲ کیلومتر، ۶۷۰ دستگاه ماشین آلات سنگین در قالب ۱۳۲ جبهه کاری و ۳۴۰۰ نفر به صورت مستقیم در حال فعالیت هستند و مدیریت همزمان در این فضای محدود، کار بزرگی است.

خادمی با اشاره به برنامه ریزی زمان‌بندی اولیه اتمام عملیات قطعه یک آزادراه بیان کرد: طبق برنامه، اتمام عملیات برای آخر بهار سال آینده پیش بینی شده بود و معاون اول رئیس جمهوری تقاضا داشت که بخشی از این آزادراه حداقل یک باند، تا عید نوروز ۹۶ آماده شود که بر این اساس، زمان اتمام عملیات را نوروز ۹۶ اعلام شد.

وی گفت: با اتمام این پروژه، ترافیک درآزادراه تهران-کرج، جاده کرج-چلوس در محدوده شهرستانک رفع می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اقدامات انجام شده در جهت رفع مشکلات قطعه یک تصریح کرد: اکثر مشکلات، مربوط به معارضان و تملک اراضی دارای سند، رفع شده است و برای املاک فاقد سند مالکیت، از طریق دستگاه‌های قضایی وارد عمل شده ایم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار