کد خبر: 833801
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۸
از مجموع ۲ ميليون و ۲۲۰ هزار واحد مسكن مهر تاكنون يك ميليون و ۷۷۴ هزار و ۷۶۱ واحد افتتاح و يك ميليون و ۵۱۱ هزار و ۹۰ واحد تحويل متقاضيان شده است. بدین ترتیب هنوز 445 هزار و 239 واحد مسکن مهر نیمه تمام است.
از مجموع ۲ ميليون و ۲۲۰ هزار واحد مسكن مهر تاكنون يك ميليون و ۷۷۴ هزار و ۷۶۱ واحد افتتاح و يك ميليون و ۵۱۱ هزار و ۹۰ واحد تحويل متقاضيان شده است. بدین ترتیب هنوز 445 هزار و 239 واحد مسکن مهر نیمه تمام است.
 به گزارش ايسنا، از ابتداي شروع به كار مسكن مهر در سال ۱۳۸۶ قرار بود ۲ ميليون و ۳۰۰ هزار واحد در سراسر كشور ساخته شود كه با خروج ۸۰ هزار واحد آن تعداد كل واحدها به ۲ ميليون و ۲۲۰ هزار واحد رسيد. از آن زمان تا كنون يك ميليون و ۷۷۴ هزار و ۷۶۱ واحد افتتاح شده كه سهم دولت يازدهم از اين تعداد ۷۶۴ هزار و ۵۶۰ واحد شامل ۴۳ درصد كل واحدهاست. البته تعداد مسكن مهر تحويل شده به متقاضيان در دولت يازدهم ۸۲۱ هزار و ۹۸۷ واحد بوده كه ۵۴ درصد از مجموع يك ميليون و ۵۱۱ هزار و ۹۰ واحد مسكن مهر تحويل داده شده را شامل مي‌شود.    به منظور تأمين منابع براي پروژه‌هاي نيمه‌تمام مسكن مهر، پرداخت بدهي بانك مسكن به بانك مركزي بابت خط اعتباري مسكن مهر سه سال استمهال شد و به اصطلاح سه سال تنفس داده شد تا در اين مدت از محل وصولي اقساط جهت تكميل واحدها به پروژه‌هاي نيمه‌تمام تزريق شود كه در حال حاضر مهلت سه سال به 10 سال با اولويت مسكن مهر افزايش يافته است.  همچنين با برگزاري جلسات هفتگي در بانك مسكن و با دعوت از مديران كل راه و شهرسازي و مديريت شعب استان‌ها تلاش‌هايي براي افزايش روند فروش اقساطي و وصول اقساط صورت گرفت كه تعداد فروش اقساطي واحد‌هاي شهري انجام شده در دولت يازدهم به ۸۰۸ هزار و ۹۸۵ واحد رسيد كه ۶۳ درصد كل فروش اقساطي مسكن مهر از ابتدا تاكنون بوده است. بدين‌ترتيب عملكرد فروش اقساطي به عدد يك ميليون و ۲۸۷ هزار و ۴۱۷ واحد افزايش يافت.  از ابتداي طرح مسكن مهر تاكنون سند اعياني يك ميليون و ۹۶ هزار و ۷۰۸ واحد از سازمان ثبت و اسناد اخذ شده كه ميزان اسناد اخذ شده در دولت یازدهم ۵۲ درصد كل اسناد اخذ شده از شروع مسكن مهر است. به عبارت ديگر ۵۷۲ هزار و ۲۵۵ واحد در اين دولت صاحب سند مسكن مهر شده‌اند. از كل واحدهاي تحويل شده تاكنون ۵۴ درصد آن متعلق به عملكرد دولت يازدهم است. برابر بررسي‌هاي صورت گرفته در آبان‌ماه ۱۳۹۲ حدود ۳۳۵ هزار واحد راكد و متوقف بوده كه در اين مدت بيش از ۲۵۰ هزار واحد آنها فعال و تعيين‌تكليف شده است و براي مابقي نيز برنامه‌ريزي لازم به عمل آمده تا با استفاده از شيوه‌نامه‌هاي تهيه شده تعيين‌تكليف شوند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار