کد خبر: 833792
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳
رئیس مجلس شورای اسلامی در در مراسم اتمام حفاری خط A مترو و کلنگ زنی خط B مترو قم از تلاش براي تامين پروژه مذکور خبر داد.
علی لاریجانی بابیان اینکه احداث مترو در قم ضروري بود گفت: قم شهری بین‌المللی است و همه بخش‌های حکومت باید نگاهشان به قم در تراز بین‌المللی باشد.

وي با تقدير از تسريع در اجرايي شدن پروژه متروي قم افزود: قرارگاه سازندگی خاتم نیز تلاش‌های زیادی برای اجرای این پروژه داشته و هم در پروژه آب‌رسانی و هم در پروژه حفاری مترو با تمام قوا ورود کرده و هر زمان که مشکلات مالی رخ داد باروحیه بسیجی به کار خود ادامه دادند.

رئیس قوه مقننه با اشاره به راه‌اندازی خط دو مترو قم گفت: این پروژه در زمره پروژه‌های ملی کشور تعریف‌شده و تلاش بر این است که در بودجه سال آینده نیز رقم مناسبی به آن تخصیص یابد.

وی بابیان اینکه شهر قم عقب‌افتادگی و محرومیت‌هایی از گذشته دارد، افزود: آبادانی شهرها نیازمند زیرساخت‌هایی چون مترو است که باید همواره موردتوجه باشد.

لاریجانی بابیان اینکه آبادانی شهر قم نیازمند مشارکت همه بخش‌های کشور است، افزود: قطار سریع‌السیر نیز از دیگر اقداماتی است که بنا شده از قم هم عبور کند از همین رو لازم است برای مردم قابل‌دسترسی باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه دسترسی مردم به ایستگاه قطار پرسرعت تهران-قم-اصفهان باید آسان باشد گفت: زحمت این قطار با قمی‌ها بوده از همین رو باید از فواید آن نیز بهره‌مند شود و باید جایگاه قم را به‌طور ویژه در نظر بگیرند.

لاریجانی با اشاره به تلاش‌های سازمان برنامه‌وبودجه برای حل مشکل بدهی‌های شهرداری قم نيز افزود: مسئولان شهری قم این نوید را داده‌اند که همه پروژه‌های نیمه‌تمام قم تا پایان امسال تکمیل می‌شود.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار