کد خبر: 833784
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۳
عضو كميسيون اجتماعي مجلس در گفت‌وگو با «جوان‌آنلاين»
بابايي گفت: اگر اين لايحه مورد تاييد شواري نگهبان قرار گيرد، کلیه دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی و غیر دولتی موظف هستند با درخواست بازنشستگی بانوان شاغل دارای حداقل سابقه 20 سال و بدون محدودیت سنی موافقت کنند و در نهايت اين قانون هم به نفع خانم‌هاست.
بازنشستگي با 20 سال سابقه به نفع بانوان استجوان‌آنلاين: روح‌الله بابايي، عضو كميسيون اجتماعي مجلس در گفت‌وگو با «جوان‌آنلاين» با اشاره به مصوبه اخير مجلس در خصوص بازنشستگي بانوان گفت: طبق اين لايحه بانوان شاغل در سازمان‌هاي دولتي مختارند بعد از 20 سال خدمت، بدون هيچ محدوديت سني خود را بازنشسته كنند. اين لايحه در مجلس راي آورد و در واقع مجلس، دولت را موظف كرد تا بانواني كه تمايل داشته باشند، مي‌توانند با 20 سال سابقه خدمت، خود را بازنشست كنند. 
 
وي افزود: ‌بانواني كه با 20 سال سابقه خدمت بازنشست مي‌شوند 20 روز حقوق و مزايا دريافت كنند و در واقع بازنشستگی این بانوان طبق پرداخت حق بیمه توسط آنان است. از آنجا كه بر اساس 20 روز حقوق به آنها تعلق مي‌گيرد، بار مالي هم براي دولت ندارد. اگر اين لايحه مورد تاييد شواري نگهبان قرار گيرد، کلیه دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی و غیر دولتی موظف هستند با درخواست بازنشستگی بانوان شاغل دارای حداقل سابقه 20 سال و بدون محدودیت سنی موافقت کنند و در نهايت اين قانون هم به نفع خانم‌هاست و هم از سوي ديگر باعث ايجاد اشتغال مي‌شود.
 
بابايي همچنين در خصوص كاهش ساعت كاري بانوان داراي شرايط خاص گفت: اخيرا هم قانوني براي كاهش ساعت كاري بانواني كه بيماري صعب‌العلاج، فرزندان معلول جسمي يا ذهني دارند، تصويب و به تاييد شوراي نگهبان رسيد كه طبق آن دولت موظف است كه در سازمان‌ها با كاهش ساعت كاري آنها موافقت كنند و همچنين در بخش خصوصي هم و در بودجه سنواتي سال‌هاي آتي هم مقدمات كار را فراهم كند و در اين زمينه دولت بايد تدبيري بينديشد تا بانوان شاغل در بخش خصوصي هم بتوانند از اين قانون استفاده كنند.
 
اين عضو كميسيون اجتماعي مجلس با تاكيد بر اينكه دولت بايد مقدمات اجراي چنين قوانيني را فراهم كند گفت: شوراي نگهبان بايد لايحه بازنشستگي بانوان داراي 20 سال سابقه را تاييد كند و اين در حالي است كه اين موضوع بار مالي هم براي دولت ندارد چرا كه زنان شاغل طبق مقدار حق بيمه‌اي كه پرداخت كنند حقوق و مزايا هم به همان اندازه به آنها تعلق مي‌گيرد. 

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۹
2
0
مردم رو ... گیر اوردید. می خواهین ادارات دولتی رو از زنها خالی کنید. در برنامه ششم هم که اولویت استخدام با اقایان هست. اصلا به فسادهای پیش رو فکر می کنید. ...
شاغل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
0
1
دست شما درد نکند شما یک انسان واقعی هستید ومی فهمید که یک زن درخانه چقدر به استحکام خانواده کمک می کند ترا خدا این قانون را تایید کنید سپاس ودعای خیر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار