کد خبر: 833763
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۶
رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: حمایت از مراکز دامپروری استان اردبیل از اولویت‌های سیاست وزارت جهاد کشاورزی است و این مراکز حمایت ویژه‌ای خواهند شد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل،عدیل سروی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات مربوط به واحدهای گاوداری صنعتی و نیمه‌صنعتی در اردبیل اظهار داشت: سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل برای تامین کمبود شیرخام و مواد اولیه مورد نیاز کارخانجات از احداث گاوداریهای صنعتی شیری در اولویت نخست کاری حمایت کرده و در حال حاضر هم این حمایتها ادامه دارد تا مواد اولیه سالم به دست کارخانجات برسد.

وی افزود: استان اردبیل به عنوان یکی از قطب‌های دامپروری کشور محسوب می‌شود و سالانه با تولید 240 هزار تن شیر خام رتبه 14 کشور را دارد و از طرف دیگر کیفیت خوب شیر تولیدی استان و وجود مجتمع‌های بزرگ دامپروری نظیر دامپروری کشت و صنعت مغان و از همه مهمتر وجود جمعیت بزرگ تولیدکنندگان شیر گوسفندی عشایر استان زمینه را برای ساخت 42 واحد کارخانجات لبنی مهیا نموده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: هم‌اکنون این واحدها انواع محصولات لبنی نظیر ماست، دوغ، خامه، کره، پنیر، پنیر پیتزا، بستنی، شیر خشک و شیر پاستوریزه تولید می‌کنند که بعضی از این محصولات به دلیل کیفیت بالای خود در سطح کشور شناخته شده است.

 سروی بیان کرد: 42 کارخانه لبنی با ظرفیت جذب سالانه 750 هزار تن شیر خام در استان اردبیل احداث شده است که پروانه بهره‌برداری از صنایع و جهاد گرفته‌اند که طبق گزارش اداره کل دامپزشکی استان در 8 ماهه امسال حدود 386 تن شیرخام به صورت قانونی از استان خارج شده و به کارخانجات سایر استانها انتقال یافته است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر حمایت از صنایع و مراکز دامپروری جزو اولویت‌های سیاست وزارت جهاد کشاورزی بوده و  این سازمان نهایت همکاری را با سرمایه‌گذاران در خصوص احداث واحدهای صنعتی دامداری می‌نماید و تا حد امکان از این واحدها حمایت می‌کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر