کد خبر: 833761
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷
مدیرکل حمل و نقل اردبیل:
مدیرکل حمل و نقل استان اردبیل گفت: امسال ۱۳۱ هزار و ۵۶۲ تن صادرات از پایانه بین‌المللی بیله‌سوار انجام شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۷ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل،علی رحمتی در جلسه بررسی صادرات و واردات کالا از پایانه مرزی بیله‌سوار اظهار داشت: پایانه مرزی بیله‌سوار از اهمیت بسیار بالایی برای منطقه برخوردار بوده چرا که روزانه مردم جمهوری آذربایجان از طریق پایانه مرزی بیله‌سوار برای تهیه مایحتاج مورد نیاز خود و نیز با هدف درمانی وارد خاک کشورمان می‌شوند.

مدیرکل حمل و نقل استان اردبیل با بیان اینکه پایانه مرزی بیله‌سوار جزو 5 پایانه فعال کشور است، گفت: در 9 ماهه امسال در پایانه مرزی بیله‌سوار تردد مسافران به میزان 639 هزار و 307 نفر به ثبت رسیده که نسبت به سال گذشته 4 درصد افزایش داشتیم.

وی با بیان اینکه در حوزه تردد ناوگان حمل و نقل 47 هزار و 387 دستگاه از این پایانه مرزی تردد داشته‌اند که شاهد 8 درصد افزایش در این قسمت هستیم، تصریح کرد: میزان ترانزیت از پایانه مرزی بیله‌سوار 278 هزار و 677 تن بوده که نسبت به سال گذشته تغییری نداشته و هیچ گونه افزایش و کاهش در این زمینه رخ نداده است.

مدیرکل حمل و نقل استان اردبیل از افزایش صادرات و واردات از این پایانه مرزی در 9 ماهه امسال خبر داد و افزود: در این مدت 131 هزار و 562 تن صادرات از پایانه بین‌المللی بیله‌سوار انجام شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 57 درصد افزایش یافته و در واردات کالا نیز به میزان یک هزار و 535 تن واردات شده که این امر نیز افزایش یافته است.

وی در رابطه با طرح ساماندهی سواریهای پلاک عمومی پایانه مرزی بیله‌سوار بیان کرد: در گذشته مشکلاتی در این حوزه وجود داشته اما برای سهولت و راحتی مسافرانی که از کشور آذربایجان وارد کشور می‌شوند طرح ساماندهی خودروهای پلاک عمومی که در گذشته 5 دستگاه بوده اجرا شده و در حال حاضر با تسهیلات ارائه شده بیش از 50 دستگاه خودروی پلاک عمومی در شهرستان بیله‌سوار فعالیت می‌کنند و همه این خودروها به داخل پایانه هدایت شدند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر