کد خبر: 833759
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷
رئیس انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش اردبیل خبر داد:
رئیس انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش اردبیل گفت: برای اولین بار در کشور شاهد اجرا و عملیاتی شدن طرح مراکز راهنمایی و مشاوره خانواده سیار در سطح مدارس روستایی استان اردبیل هستیم.

سلیم کنعانی در گفتگو با خبرنگار جوان آنلاین در اردبیل، اظهار کرد: ما به صورت آزمایشی این طرح را در آموزش و پرورش منطقه هیر اجرا کردیم که در صورت موفق بودن این طرح در تمامی مناطق و نواحی 19 گانه آموزش و پرورش استان اربیل اجرا می‌شود.

وی از مشارکت با انجمن سینمای جوان دفتر استان اردبیل برای تهیه و تولید و پخش مجموعه تلویزیونی در قالب 20 برنامه 5 دقیقه‌ای خبر داد و افزود: این برنامه‌ها با محوریت آگاهسازی، کنترل و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تولید و پخش خواهد شد.

این مسئول تصریح کرد: برای اولین بار از زمان استان شدن اردبیل شاهد تشکیل و راه‌اندازی تیم مصاحبه‌گر مدیران و مشاوران مراکز مشاوره خانواده در استان اردبیل و اعلام آمادگی در سطح کشور به ویژه در خصوص استان‌های همجوار برای پذیرش افراد واجد شرایط با هدف اجرای فرآیند مصاحبه علمی و تخصصی هستیم.

کنعانی از رشد 31 درصدی استقبال خانواده‌ها از سرویس‌های مدارس نسبت به سال گذشته و رشد 27 درصدی خودروی سرویس مدارس خبر داد.

وی در ادامه افزایش 27 درصدی میزان اشتراک مجله آموزشی- تربیتی پیوند را نسبت به سال قبل و تقویت و تدوین برنامه‌های عملیاتی ویژه را در برگزاری کلاس‌های آموزش خانواده با هدف پیشگیری آسیب‌های اجتماعی در مدارس با مشارکت انجمن اولیا و مربیان، معاون تربیت بدنی و معاونت پرورشی به منظور کاربردی و تخصصی کردن کلاس‌های آموزش خانواده را از مهمترین اقدامات انجمن اولیا و مربیان اعلام کرد.

رئیس انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان اردبیل در ادامه از 14 نفر از مشاوران و مدیران مراکز مشاوره خانواده که نیاز به مصاحبه تخصصی در قالب تیم مصاحبه‌گر داشتند خبر داد و اظهار کرد: مراحل این کار با حضور اعضای کمیته مصاحبه‌گر و ناظر وزارت آموزش و پرورش خانم صراف به مدت دو روز برگزار می‌شود.

کنعانی به برگزاری دومین جلسه کمیته مشاوره خانواده با حضور اعضای کمیته و به ریاست حسین برزگر معاون پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل خبر داد و گفت: با تصویب 17 مصوبه در این جلسات نسبت به فعال کردن مراکز مشاوره خانواده و کلاس‌های آموزش خانواده با محوریت کاهش آسیب‌های اجتماعی اقدامات خوبی انجام شده است.

وی از مساعدت معاون پشتیبانی با پرداخت 20 میلیون تومان اعتبار به این حوزه خبر داد بیان کرد: ما شاهد برگزاری اولین جلسه شورای انجمن اولیا و مربیان استان اردبیل با حضور مدیر کل آموزش و پرورش و تصویب 18 مصوبه بودیم که یک حرکت تاثیرگذار محسوب می‌شود.

رئیس انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان اردبیل در پایان از راه‌‌اندازی سایت اداره انجمن اولیا و مربیان با هدف تبادل تجربیات با سایر استان‌ها و حل بسیاری از مشکلات با انجام مکاتبات مستمر و همچنین تشکیل کارگروه حمل و نقل و سرویس مدارس با هدف حفظ آرامش اولیا و مربیان خبر داد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر