کد خبر: 833734
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶
شهردار کلانشهرکرج تاکید کرد
شهردار کرج با بیان اینکه ساخت پیاده راه ها در سطح شهر از اولویت های اساسی مدیریت شهری این کلانشهر است گفت: این مجموعه علاوه بر اتخاذ تمهیدات ویژه به منظور ساخت پیاده راه ها در سطح شهر بر این عقیده استوار است که ارتقاء آموزش های شهروندی در زمینه نهادینه ساختن فرهنگ شهرنشینی، راهگشای بسیاری از معضلات زندگی شهری از جمله معضل ترافیک است.

علی ترکاشوند عنوان کرد: فرهنگ سازی در زمینه غالب دانستن پیاده رو بر سواره رو، امری بسیار مهم است که باعث علاقه مند شهروندان به قدم زدن می شود. وجود مبلمان شهری مناسب در پیاده روها اعم از فضاهای ایمن، استفاده از رنگهای مناسب، عرض منطقی و وجود سایر امکانات رفاهی نظیر ایجاد فضایی برای مکث، می توانند زمینه را برای دعوت شهروندان به پیاده روی فراهم کند.

وی اظهار داشت: توانایی بسترسازی برای ساخت پیاده راه ها و تحقق فرهنگ پیاده روی در میان شهروندان علاوه بر کاهش آلودگی هوا و محیط زیست، دهها حسن دیگر برای شهروندان را به ارمغان می آورد. شاید در نگاه اول کاهش آلودگی های صوتی و حتی کاهش آلودگی های بصری را به دنبال داشته باشد ولی در دراز مدت ده ها بیماری و ناهنجاری در زندگی شهری را کاهش می دهد.

ترکاشوند بیان کرد: طی دهه های گذشته هسته مرکزی شهر که گرایشگاه و مرکز ثقل مراودات اجتماعی بوده، همواره مهاجرت های نسبتا زیاد، جمعیت بالا و تراکم سکونت را داشته و این امر منجر شده تا معابر عمومی که به تناسب سالهای گذشته احداث گردیده اند، پاسخگوی حجم ترافیک و تردد امروز نباشد و این دوگانگی رفتار در عملکرد شهری باعث بطلان وقت و هدر رفت سرمایه شهروندان و در نهایت آسیب های روانی را در جامعه شهری موجب می شود.

وی گفت: با توجه به موارد گفته شده باید به این مهم توجه داشت که مسئولات ذیربط برای توسعه شهرها باید به این سمت و حرکت کنند که علاوه بر ایجاد مراکز متعدد رفاهی، خدماتی در سطح شهر به منظور جلوگیری از رفت و آمدهای غیر ضروری، شرایطی را فراهم کنند تا امکانات شهری برای پیاده روی و توسعه فرهنگ دوچرخه سواری در سطح محلات محیا گردد؛ این اقدام می تواند با ایجاد و استقرار المان های دارای هارمونی لازم با شرایط زندگی بشری، محقق شود و آنها را دعوت به پیاده روی و استفاده حداقل از وسایل نقلیه نماید.

شهردار کرج اضافه کرد: گذشته از هزینه های مصرفی در بحث سوخت و استهلاک خودرو که با توسعه و ترویج پیاده روی کاهش می یابد، بسیاری از بیماری های روحی روانی و حتی جسمی با پیاده روی از بین خواهند رفت. ایجاد پیوست اجتماعی در فرهنگ غنی مردم، افزایش مراودات اجتماعی، توسعه و نشر فرهنگ های صحیح در پیاده روی و استفاده از وسایل نقلیه غیر موتوری از پیامدهای شهروند محوری و پیاده روی محوری می باشد.

ترکاشوند با اشاره به اعتقاد راسخ مدیریت شهری کرج طی چهار سال گذشته به ضرورت توسعه و ترویج فرهنگ پیاده روی و پیاده محوری در سطح شهر یادآور شد: تا کنون تمهیدات ویژه ای در این زمنیه اتخاذ شده است که پیاده راه کردن خیابان آزادی در رجائی شهر از جمله آنها می باشد؛ اجرای برنامه های متعدد فرهنگی برای ترغیب مردم به پیاده روی و مناسب سازی بسیاری از پیاده روهای سطح شهر و همسطح سازی آنها برای انجام این مهم از دیگر فعالیت های صورت گرفته در این زمینه است.

شهردار کرج در پایان اظهار امیدواری کرد: مدیریت شهری این کلانشهر به دنبال آن است تا با تکیه بر فرهنگ غنی و عمیق مردم ایران کوچک، پیاده محوری را به شکل چشمگیری در میان مردم نهادینه کند و با تحقق این مهم، آلودگی ها ی مختلف اعم از بصری – صوتی و هوایی را به حداقل ممکن برساند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار