کد خبر: 833726
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶
نخست‌وزیر عراق خواستار تحقیقی فراگیر در خصوص جبران خساراتی که در نتیجه ورود آمریکایی‌ها به این کشور به مردم وارد آمده است، شد.
جوان آنلاين: حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق گفت که نیروهای این کشور حرکت علیه گروه تروریستی داعش در غرب موصل را آغاز کردند و این در حالی است که داعش در حال از دست دادن توانایی‌های خود است و به شدت تضعیف شده است.

وی گفت: دنیا مدیون عراق است، زیرا عراق به نیابت از  کل دنیا با تروریسم می‌جنگد.

العبادی  افزود که کشورش با یک سازمان تروریستی می‌جنگد و نه با یک سازمان نظامی، بنابراین ریشه‌کنی تروریسم به زمان نیاز دارد.

نخست‌وزیر عراق با بیان اینکه نیروهای این کشور از طریق همکاری با دستگاه‌های امنیتی ده‌ها حمله تروریستی علیه غیرنظامیان را دفع کرده‌اند، اظهار داشت: ما در نبرد علیه تروریسم از لحاظ نظامی و امنیتی موفق شده‌ایم، زیرا داعش تلاش می‌کند غیرنظامیان را هدف قرار دهد.

العبادی با اشاره به موفقیت نیروهای این کشور در محافظت از غیرنظامیان در جریان نبرد آزادسازی موصل و کاستن از عملیت نظامی در شهرهای مسکونی، از شهروندان این کشور خواست که  دستاوردها را قدر بدانند و اجازه بازگشت امور به قبل را ندهند.

العبادی تاکید کرد که دخالت‌های آمریکا منجر به هرج و مرج در عراق شده است و زمینه را برای ورود گروه‌های تروریستی به عراق فراهم کرده است.

نخست‌وزیر عراق خواستار تحقیقی فراگیر در خصوص جبران خساراتی که در نتیجه ورود آمریکایی‌ها به این کشور در سال 2003 میلادی به مردم وارد آمده است، شد.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار