کد خبر: 833700
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰
در پیام شهردار تبریز به مناسبت ۲۹ دی، روز جهانی هوای پاک آمده است؛
شهردار تبریز، در پیامی به مناسبت ۲۹ دی روز جهانی هوای پاک، بر لزوم اجرای برنامه‌های تاثیرگذار سراسری و همچمنین مشارکت شهروندان تاکید کرد.
دکتر صادق نجفی در این پیام، با گرامیداشت روز جهانی هوای پاک، آورده است: هوای پاک، مهم ترین عنصر حیاتی زندگی و موهبت الهی است که در اختیار انسان قرار داده شده است؛ عنصری که مخدوش‌شدن آن، با نارسایی‌های اساسی در عموم شاخض‌های توسعه پایدار همراه است.

نماینده شهرداران کشور، در ادامه، به زمینه های تحقق هوای پاک در مجموعه مدیریت شهری اشاره کرده و آورده است: توسعه حمل‌و‌نقل عمومی و مدیریت منسجم پسماندها، به عنوان دو رکن عمده در حوزه شهرداری‌ها در ارتقای شاخص های زیست‌محیطی شهرها، بدون همراهی و مشارکت مداوم شهروندان، نمی‌توانند تاثیرگذاری عملی داشته باشند.

شهردار تبریز تصریح کرده است: ناوگان حمل و نقل عمومی هر قدر مجهز باشد، بدون نقش شهروندان، تاثیری در کاهش آلاینده ها نخواهد داشت؛ همچنین علی رغم حرکت های تحول آفرینی که در سه سال اخیر، در حوزه گسترده و حساس فناوری های پسماندها پیگیری شده، این موضوع مهم شهروندی نیازمند نهادینه‌شدن اصول تفکیک از مبدا است.

وی با اشاره به این‌که اجرای جنگل‌كاري‌های ائل‌داغي به وسعت ٣٠ هكتاری، آرپادرسي به مساحت ١٥٠هكتار، خاوران به وسعت ٣٥ هكتار و عباس ميرزا به وسعت ١٠٠ هكتار، کمبودهای حوزه فضای سبز را تا حدود قابل توجهی مرتفع کرده است، متذکر شده است: در دو سال آینده با اضافه‌شدن ۲۰۰ هکتار درختکاری به محدوده ۴۵۰ هکتاری مجموعه گردشگری عون‌بن‌علی و پارک طبیعت، شاهد تحولی چشمگیر  در توسعه برنامه‌های فضای سبز این کوه زیبا و تاریخی خواهیم بود.

دکتر نجفی با اشاره به ارایه لایحه بودجه سال ۹۶ شهرداری تبریز به شورا متذکر شده است: اجرای تمهیدات کارساز و عملیاتی در حوزه قطار شهری، توسعه ناوگان اتوبوس رانی و تاکسیرانی و زیرساخت های اساسی ناوگان حمل و نقل در کنار حرکت های جدید علمی در حوزه تفکیک، بازیافت و هدایت اصولی پسماندها، با حمایت شورای اسلامی شهر تبریز، به تداوم زیبایی و طراوت شهر تبریز منجر خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر