کد خبر: 833698
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰
مدیر کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: جشنواره گل نرگس، پنجشنبه سی ام دی 95 از ساعت 18 در سالن تئاتر شهر سمنان برگزار می‌شود.
خواجه بیدختی افزود: این جشنواره با هدف معرفی جاذبه‌های گردشگری سمنان و ایجاد روحیه شادابی و نشاط در بین مردم پنجشنبه هفته جاری و با حضور معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سالن تئاتر شهر مجتمع فرهنگی، هنری کومش برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت 18 سی ام دی 95 در این جشنواره شرکت کنند، گفت: معرفی جایگاه گل نرگس در اشعار حافظ، معرفی نحوه کاشت و تکثیر گل نرگس و اجرای موسیقی سنتی از جمله برنامه‌های این جشنواره است.
بیدختی با اشاره به ویژگی‌های گل نرگس سمنان از جمله عطر و بوی متفاوت آن نسبت به گل نرگس سایر مناطق کشور، گفت: سمنان به عنوان مهد پرورش گل نرگس کویری باید معرفی شود و همزمان با برپایی این جشنواره می‌توان آداب و رسوم، صنایع دستی و هنرهای سنتی همچنین جاذبه های تاریخی و گردشگری سمنان را معرفی کرد.
وی افزود: اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان به دنبال برگزاری این جشنواره در سال های آینده و قرار دادن آن به عنوان یک رویداد، در تقویم رویدادهای گردشگری کشور است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: نرگس زارهای سمنان از جاذبه‌های طبیعی این شهرستان محسوب می‌شود و فرصت مناسبی برای جذب گردشگر در فصل زمستان است و باید از هر فرصتی برای رونق بخشیدن به صنعت گردشگری استفاده کرد.
بهترین ایام برای مشاهده نرگس زارهای سمنان اوایل زمستان تا اواسط این فصل است.
اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان، شهرداری و سازمان های گردشگری سمنان در برگزاری این جشنواره با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مشارکت دارند.
گل نرگس در فصل زمستان می روید و این گونه گیاهی در سمنان دارای رنگ و عطر خاصی است و از دیرباز در آئین های کهن این فصل از سال جایگاه ویژه ای داشته است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر