کد خبر: 833690
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۳
مديرعامل باغ‌موزه دفاع مقدس از برگزاري همايش علمي «موزه‌هاي دفاع مقدس و گردشگري» در سوم اسفند سال جاري و همزمان با آغاز عمليات خيبر در محل اين موزه خبر داد.
به گزارش «جوان»، سردار جواد خضرايي در نشست خبري در محل باغ‌موزه دفاع مقدس اظهار كرد: جنگ تحميلي به اين دليل دفاع مقدس نام گرفته است كه اين دفاع در خود الهامات ارزشي نهفته دارد اما متأسفانه تاكنون آن طور كه بايد نتوانسته‌ايم از اين الهامات در جهت تعالي اخلاقي و معنوي جامعه استفاده كنيم. شايد يكي از اين دلايل، وجود تعداد كم‌ كارهاي علمي از جمله تدوين پايان‌نامه توسط دانشجويان در موضوع ايثار و شهادت باشد و تعداد كم پايان‌نامه‌هاي موجود در اين حوزه را مي‌توان با مراجعه به سايت «ايران داك» مشاهده كرد. 

خضرايي ادامه داد: ما در جهت غلبه بر مشكلات موجود در راستاي ترويج فرهنگ ايثار و شهادت اقدامات مختلفي انجام داده‌ايم كه از جمله آنها مي‌توان به تشكيل شوراي ترويج فرهنگ ايثار و مقاومت اشاره كرد. تاكنون 35 جلسه در اين شورا برگزار شده است و ما براي اقدامات مد نظر طرح تحقيق تهيه كرده‌ايم كه تعداد زيادي از اين تحقيقات وارد فاز اجرايي شده‌اند تا بتوانيم از نتايج آن استفاده كنيم. البته انتظار مي‌رفت سازمان‌ها و نهادهاي ديگري از جمله وزارت ارشاد، آموزش و پرورش و شوراي عالي انقلاب فرهنگي وارد اين جريان علمي شوند. به هر حال اميدواريم در يك پروسه زماني يك ساله بتوانيم نتايج تحقيقات علمي را در اختيار مسئولان مربوطه قرار بدهيم تا راهكارهاي ترويج فرهنگ ايثار و مقاومت بازآفريني شوند.

وي گفت: ما در اين راستا و در جهت پيوند بين دانشگاه و متوليان فرهنگ ايثار و شهادت سياست حمايت از پايان‌نامه‌هاي دانشجويان كارشناسي ارشد و دكتري را در دستور كار قرار داديم تا بتوانيم از تحقيقات انجام شده توسط آنها راهكارهاي جديدي را به دست بياوريم و در اين راستا با 129 دانشگاه مكاتبه كرده‌ايم. همچنين شيوه‌نامه‌هاي حمايت از پايان‌نامه‌ها را به دانشگاه‌ها ارائه داده‌ايم و اين كار همچنان ادامه دارد. در بحث حمايت از پايان‌نامه‌ها علاوه بر حمايت مالي، دانشجويان را با عناوين موضوعات مورد نظرمان هم آشنا مي‌كنيم تا راحت‌تر بتوانند موضوع تحقيقي خودشان را انتخاب كنند. تاكنون بيش از 2هزار عنوان موضوع تعريف شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار