کد خبر: 833664
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۹
ماجراي شراكت ميلياردي سرمايه‌گذاران جوان در طرح ابتكاري براي حفاظت از محيط زيست!
وقتي صحبت از سرمايه‌گذاري‌ در طرح‌هاي نفتي و بنزيني مي‌شود، بيش از هر چيز اين روزها كه آلودگي هوا كوه‌ها را محو كرده و عمق ديد را محدود كرده به محيط‌زيست فكر مي‌كنيم!
وقتي صحبت از سرمايه‌گذاري‌ در طرح‌هاي نفتي و بنزيني مي‌شود، بيش از هر چيز اين روزها كه آلودگي هوا كوه‌ها را محو كرده و عمق ديد را محدود كرده به محيط‌زيست فكر مي‌كنيم! اما در اين ميان برخي كه روابط خاص دارند و پدربزرگ و مادر خودشان در امريكا زندگي كرده‌اند  در تلاشند تا از آن نان دربياورند و به اسم مشاركت، پول ديگران را بگيرند و پس ندهند!

اما اين بار خبرگزاري فارس، سرمايه‌گذاري همسر و البته پسر دلواپس بنزين‌هاي بي‌كيفيت وارداتي را براساس مدارك و شواهد زيرذربين نگريسته است. ماجرا از جايي آغاز مي‌شود كه ط. ه با طرح دوستي با تعدادي از جوانان متوجه مي‌شود اين افراد تحت عنوان يك هلدينگ فعاليت اقتصادي انجام مي‌دهند و پيشنهاد سرمايه‌گذاري به آنها مي‌دهد و به اين ترتيب 20 نفر از آنها و به تبع آنها خانواده‌هايشان وارد پروژه‌اي مي‌شوند كه هيچ قرارداد مكتوبي با آنها بسته نمي‌شود و به آنها گفته مي‌شود كه چون مادر وي صاحب‌منصب است و حساب مالي آنها تحت نظر دولت و مسئولان نظارتي است نبايد تلرانس مالي آنها تغيير چنداني داشته باشد و قرارداد مكتوبي منعقد نمي‌شود، بنابراين پول‌، ارز، سكه و چك ميان افراد در رستوران مادر يا دفتر كار پدر جا‌به‌جا مي‌شود و پولي به حساب‌ها واريز نمي‌شود. پروژ‌ه‌اي كه به خاطر حضور پدر بوي نفت و بنزين مي‌دهد، تبديل گازهاي فلور و فيشر به بنزين موضوع يكي از پروژه‌ها بود؛ اختراعي كه به نام محمد هاشمي و به مالكيت شركت سازه تجارت هما به ثبت رسيد، اما پروژه ديگري كه همراستا با اين پروژه به سفارش مادر ط. ه آغاز شد، توليد شمش‌هاي گوگرد است؛ پروژه‌اي كه در نمايشگاه پتروشيمي سال گذشته نيز مورد توجه وزير نفت قرار مي‌گيرد!
در اين پروژه هزينه ساخت هر دستگاه كه در كارخانه خانواده ابتكار با عنوان «فرآيند ابتكار امين» در قزوين ساخته مي‌شد حدود 3 تا 6 ميليارد تومان بود كه با آورده حدود 7 ميليارد توماني اين افراد قرار شده بود كه اين پول در ساخت دو دستگاه هزينه شود و از سود حاصل از آن دو دستگاه اين افراد منتفع شوند.

 اما پدر اعلام مي‌كند طرح بيش از 100 ميليون دلار ارزش دارد و شما تنها 7 ميليارد تومان براي اين پروژه آورده داشته‌ايد تلاش مي‌كند تا آنها را از بخشي از پروژه كنار بگذارد كه با اعتراض اعضاي هلدينگ مواجه مي‌شود و در نهايت اين افراد تصميم مي‌گيرند كل دارايي و آورده خود را از خانواده مشهور صاحب‌منصب بلندپايه پس بگيرند و از كل پروژه جدا شوند.

با شكايت‌هاي متعددي كه از سوي اين افراد و مالباختگان صورت مي‌گيرد دادگاه سه حكم را براي 3 ميليارد تومان به نفع آنها صادر مي‌كند و به تبع آنها حكم جلب پسر خانم رئيس نيز به دليل صدور چك بلامحل صادر مي‌شود اما نكته قابل تأمل ملغي شدن احكام طي مدت‌‌زمان كوتاهي پس از صدور حكم و فضاي امنيتي حاكم بر اطراف خانه خانم رئيس است كه امكان اجراي حكم جلب پسر را براي مأموران كلانتري منطقه تاكنون غيرممكن ساخته است! در اين مدت نيز پدر بدهكار كه ضامن چك‌هاست، طلبكار شده و با طرح شكايت موضوع ربوي بودن اين چك‌ها را مطرح مي‌كند! حتي در اين ميان شاهد از الجزاير نيز مي‌آورند! هم اكنون يكي از اين پرونده‌ها كه در تاريخ دوم آذرماه، رأي آن به سود مالباختگان صادر شده بود با اعتراض پدر و خود ط- ه به دادگاه تجديدنظر رفته كه نتيجه نهايي آن قرار است تا اواسط بهمن مشخص شود، يكي ديگر از پرونده‌ها نيز قرار است چهارم بهمن ماه در ديوان عالي كشور بررسي و نتيجه نهايي مشخص شود. حال بايد منتظر ماند و ديد پروژه خانوادگي شمش گوگرد پول مي‌شود يا با ابتكار و توانايي‌هاي موجود دود خواهد شد و به هوا مي‌رود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار