کد خبر: 833620
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵
مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست استان اردبیل از صدور مجوز زیست‌محیطی تولید برق از زباله استان خبر داد.

محمد خداپرست بعدا در حاشیه جلسه بررسی طرح‌های مشمول اثرات زیست‌محیطی گفت: واحد تولید کمپوست و برق از زباله شهری مورد بررسی قرار گرفته و مجوز زیست‌محیطی آن صادر شده است.

وی افزود: بعد از آغاز به کار این واحد تولیدی زباله شهرهای اردبیل، نیر و سرعین تبدیل به کمپوست و برق می‌شود و می‌تواند تأثیرات قابل‌توجهی در سلامت زیست‌محیطی این سه شهر به دنبال داشته باشد.

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست استان با تأکید به اینکه ۵۱ طرح مشمول مطالعات اثرات زیست‌محیطی شناسایی شده است، ادامه داد: از جمله این طرح‌ها شامل سدها، پتروشیمی، شهرک‌های صنعتی و برخی واحدهای تولیدی است.

به گفته خداپرست اثرات زیست‌محیطی قبل از آغاز عملیات اجرایی بررسی می‌شود و در صورتی که بلامانع باشد فاز اجرایی طرح آغاز می‌شود.

وی گفت : از ۵۱ طرح ذکر شده بررسی اثرات زیست‌محیطی ۲۰ طرح به استان‌ها تفویض شده است و صدور مجوز از سوی کارگروه ارزیابی اثرات زیست‌محیطی انجام می‌شود.

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست استان همچنین به بررسی اثرات زیست‌محیطی نیروگاه سیکل ترکیبی و انتقال آب از قزل‌اوزن به اردبیل اشاره کرد و افزود: نیروگاه سیکل ترکیبی در فاز توسعه است و فاز اولیه آن گزارش خود را ارائه کرده است به همین دلیل با وجود بررسی اثرات طرح اجرا می‌شود.

خداپرست ادامه داد: استانداردهای زیست‌محیطی طرح‌های عمرانی و صنعتی در سه بخش آب، هوا و خاک بررسی می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار