کد خبر: 833618
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۴
بیش از 60 درصد کفش صنعتی و 80 درصد کفش دست دوز در تبریز تولید می‌شود.

رئیس اتحادیه کفاشان تبریز در جلسه کارگروه حمایت از تولید و نظارت بر گردش کالا در سطح عرضه بااعلام اين خبر گفت : اين موضوع موجب شده تا بیش از 40 هزار نفر از طریق این صنعت امرار معاش می‌کنند و 2 هزار و 400 واحد تولیدی کفش فعال وجود دارد.

علیرضا جباریان‌فام افزود: با وجود بحران اقتصادی و مشکلاتی که گریبانگیر صنعتگران شده است، صنعت کفش تبریز در سایه تلاش، کوشش تولیدکنندگان و فعالان به عنوان یک برند مشهور در سطح کشور است ولی یکسری مشکلات عدیده‌ای وجود دارد که مانع توسعه و پیشرفت این صنعت شده است.

وي ادامه داد: با وجود بحران اقتصادی و مشکلاتی که گریبانگیر صنعتگران شده است، صنعت کفش تبریز در سایه برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی صنعت کفش در شهرهای مختلف، به عنوان یک برند مشهور در سطح کشور مطرح باشد.

این فعال عرصه کفش با بیان اینکه بسیاری از مردم شهر تبریز در صنعت کفش فعال هستند و اکثر جهانگردان و گردشگران، شهر تبریز را با کفش چرمی آن می‌شناسند،گفت : با وجود سابقه و قدمت دیرینه تبریز در صنعت کفش، این صنعت با رکود در تولید و عرضه مواجه بوده و نبود تنوع تولیدات، تعرفه بالای مواد اولیه، تداوم ورود کالاهای نامرغوب و واردات بی‌رویه انواع اجناس خارجی موجب عدم توسعه شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار