کد خبر: 833593
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵
مدير کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با تاكيد بر تجلی گردشگری رویداد در دهه فجر، از ثبت ملي محل رويداد پنج حادثه انقلاب اسلامی در اين استان خبر داد.

فاطمه دانش یزدی گفت : معرفی ایام الله مبارک دهه فجر به عنوان یک رویداد گردشگری بسیار حائز اهمیت است و همکاری و همیاری جمعی را می‌طلبد.

این مقام مسئول تصریح کرد: برای اولین بار در کشور محل رویداد پنج حادثه در انقلاب اسلامی پس از بررسی در هشتمین همایش شورای سیاستگذاری ثبت آثار تاریخی و مکان رویدادهای انقلاب اسلامی، در فهرست آثار ملی ثبت شد كه این پنج مکان شامل مکان‌های "واقعه صحرای طبس"، "مسجد ملااسماعیل"، "مسجد حظیره"، "چهاراه شهدا" و "مسجد انقلاب شهرستان بهاباد" است.

وی خاطرنشان كرد: می‌توان با معرفی مکان‌های مذکور به گردشگران که محل وقوع حوادث تاریخی در استان هستند، رویدادهای خود را نیز به آنان بشناسانیم.

مدیر کل میراث فرهنگی استان افزود: رویدادها در صنعت گردشگری منبع کسب درآمد و اشتغال‌‌زایی محسوب می‎‎شوند و ایران سرزمینی است مملو از آئین‎‎ها، آداب و رسوم و رویدادهای بزرگی که ناشناخته مانده و هنوز به درستی از آن استفاده نشده است، در همین راستا برای توسعه گردشگری "رویداد" در ابتدا باید به شناخت این توانمندی‌ها پرداخته شود و سپس برای آن برنامه‌ریزی شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار