این كتاب توسط موسسه فرهنگی هنری و انتشارات مركز اسناد انقلاب اسلامی در قالب "طرح تدوین تاریخ انقلاب اسلامی" ، با شمارگان 1000 نسخه در 260 صفحه با قیمت 8000 تومان منتشر شده است.

 

در مقدمه كتاب آمده است: مردم بحرین در حالی مظلومانه جنبش اعتراض آمیز خود را شروع كردند كه رژیم آل خلیفه از هیچ اقدامی برای سركوب این قیام فروگذاری نكرد. انقلاب مردم بحرین در واقع از سلسله انقلاب های منطقه بود كه پس از خودسوزی محمد بوعزیزی جوان دست فروش تونسی، آغاز گردید.

 

بی تردید نهضت مردم مظلوم بحرین نیز ماهیتی ضد استبدادی، ضد استكباری و اسلام خواهی داشته است. انقلاب مردم بحرین علیه حكومت این كشور از 14 فوریه 2011 شروع شد و با وجود سركوب های رژیم داخلی و حمایت های بین المللی همچنان به راه خود ادامه می دهد. وجود اكثریت شیعی در این كشور باعث شده است تا ارتجاع منطقه و نظام سلطه جهانی تلاش كنند صدای این مردم به ویژه در بحرین شنیده نشود. چرا كه مردم مظلوم بحرین نوید تأسیس سومین نظام سیاسیِ شیعه بعد از ایران و عراق را در منطقه می داد و همین امر موجب واهمه حكُام منطقه و اربابان آنها شده است. به طوری كه در 15 مارس هم زمان با ورود وزیر دفاع آمریكا رابرت گیتس، نیروهای نظامی عربستان و پس از چند روز هم نیروهای اماراتی راهی بحرین شدند و روز خونینی را برای مردم معترض بحرین ایجاد كردند.

 

مردم بحرین با آغاز انقلاب 14 فوریه، با خشن ترین و شدیدترین سركوب ها از سوی رژیم آل خلیفه مواجه شدند و حتی در اقدامی خلافِ قوانین بین المللی، عربستان سعودی و امارات نظامیان خود را برای سركوب مردم بحرین به این جزیره اعزام كردند.

 

 

 

این اثر به تبیین نهضت بیداری مردم بحرین و پیامدهای آن پرداخته است كه امید است برای علاقه مندان به مطالعات جنبش های اسلامی مفید واقع شود.

 

كتاب "بیداری اسلامی در بحرین" در بخش اول  به "بیداری اسلامی در اندیشه رهبران انقلاب اسلامی" می‌پردازد. بخش دوم نیز تحت عنوان "نگاهی به بحرین" تبارشناسی و به قدرت رسیدن آل خلیفه تا امروز را مورد بررسی قرار می‌دهد.

 

نویسنده كتاب در بخش سوم٬ تحت عنوان "بیداری اسلامی در بحرین" ریشه‌ها و ماهیت بیداری اسلامی در بحرین و راهبردهای رژیم آل خلیفه برای مقابله با مخالفان را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است.

 

در بخش چهارم نیز "بازیگران خارجی تأثیرگذار در بحران بحرین" بررسی می‌شود و در بخش پنجم و پایانی كتاب نیز "پیامدهای بیداری اسلامی در بحرین" تبیین شده است.

 

علاقه مندان می توانند برای تهیه این كتاب به فروشگاه مركز اسناد انقلاب اسلامی واقع در خیابان انقلاب، خیابان 12 فروردین، بعد از خیابان شهدای ژاندارمری نبش مجتمع ناشران مراجعه كنند یا با شماره تلفن‌های 66953607 و 66961536 تماس بگیرند یا به پایگاه مركز اسناد انقلاب اسلامی با آدرس www.irdc.ir  مراجعه كنند.