کد خبر: 833557
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸
معاون فرهنگی هنری حوزه هنری استان اردبیل:
معاون فرهنگی هنری حوزه هنری استان اردبیل گفت:آثار هنرمندان اردبیلی به مرحله نهایی و به نمایشگاه نهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر راه یافت.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل،حسن قهرمانی در جمع خبرنگاران  اظهار داشت: مرحله نخست انتخاب آثار نهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر توسط شورای هنری جشنواره متشکل از : مجتبی آقایی، محمدباقر آقامیری، کامبیز درم بخش، علی شیرازی، مهنوش مشیری، جمشید حقیقت شناس، بهروز دارش، اصغر کفشچیان مقدم، رضا یساولی، سید نظام‌الدین امامی‌فر و مهران هوشیار و با توجه به تصاویر آثار، استیتمنت ها و ... در سه مرحله انتخاب و با بررسی بیش از 13000 اثر از 48 کشور جهان برگزار شد.

وی تصریح کرد: از میان آثار رسیده 125 اثر انتخاب و به مرحله نخست  راه یافت ودر نهایت با دعوت از شرکت کنندگان نهایی آثار زیر نظر اعضای شورای هنری و ارزیابی ارائه و چیدمان شد و در نهایت 100 اثر به نمایشگاه و بخش نهایی مسابقه راه یافت که سه هنرمند اردبیلی احمد شیخ زاده، رضا عیسی پور و رحمان مجرد نیز به بخش نهایی مسابقه راه یافتند.

معاون فرهنگی هنری حوزه هنری استان اردبیل گفت: حضور دو هنرمند و مسئول واحد هنرهای تجسمی و تصویری حوزه هنری استان اردبیل در این مسابقه مهم تجسمی بی‌سابقه است.

قهرمانی بیان کرد: پروژه عکاسی راه یافته از رضا عیسی پور با عنوان «دریاچه من گم شده است» به بحران دریاچه ارومیه و بررسی مراحل از بین رفتن این میراث عظیم طبیعی می پردازد و در این پروژه، تعداد 6 اثر در اندازه 70 در 100 و 12 اثر در اندازه 50 در 70 سانتی متر ارائه می شود.

وی اضافه کرد: در پروژه عکاسی راه یافته از رحمان مجرد با عنوان «جمعِ تنها» محکوم شدن انسان به همزیستی با فناوری مورد تاکید است و آن را از نظر آسیب اجتماعی مورد بررسی قرار داده است. در این پروژه تعداد 100 اثر در اندازه 30 در 30 سانتی متر ارائه می شود.

معاون فرهنگی هنری حوزه هنری استان اردبیل به اثر چیدمانی احمد شیخ زاده با عنوان «سلول» به زیست الکترونیکی و جایگزینی بخشی از هوش انسان و  تاثیر بر عمیق‌ترین جنبه های آن اشاره کرد وگفت: از طریق «بارکد» تقارب جدیدی بین انسان، معماری و عنصر الکترونیکی ایجاد می شود.

قهرمانی با بیان اینکه جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر به سمت و سویی می رود که تعیین کننده و جریان ساز بوده و به یک برند تبدیل شده  است، افزود: رویکرد جشنواره از هشتمین دوره تغییر کرد و مرز رشته‌ها برداشته شده است و نگاه خلاقانه هنری و پژوهشی و معرفی ایده‌های اصیل، محور جشنواره قرار گرفته و اعضای شورای هنری با این رویکرد آثار را انتخاب می‌کنند.

نهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر با هدف معرفی ایده‌های اصیل و آفرینش‌های هنری و پژوهشی با حمایت دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر  و همچنین میزبانی موزه هنرهای معاصر تهران و فرهنگسرای نیاوران سوم تا 30 بهمن در تهران برگزار می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر