کد خبر: 833550
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس خبر داد:
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: ما در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی پیشنهاد کردیم تا در بودجه سال آینده 200 میلیارد تومان منایع اعتباری برای راه آهن اردبیل – میانه اختصاص یابد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، صدیف بدری در دیدار با جمعی از فرهنگیان در اردبیل اظهار کرد: ما در کشور در حوزه قانون گذاری مشکلی نداریم و مشکل اساسی در اجراست به طوری که ما در کمیسیون عمران مجلس تلاش می کنیم تا به جای تصویب قوانین جدید به حوزه اجرا و نظارت توجه بیشتری داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در تامین قیر رایگان برای شهرهای زیر 50 هزار نفر جمعیت وزارت نفت تنها به 50 درصد تعهدات خود عمل کرده و ما برای سال آینده وزارت نفت را مکلف کردیم تا علاوه بر تامین دو میلیون تن قیر به سهمیه 50 درصد باقیمانده سال گذشته و امسال نیز عمل کند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی غفلت از نقش نظارتی را در به وجود آمدن چنین شرایطی مهم و تاثیرگذار خواند و اعلام کرد: ما در برنامه ششم توسعه دولت را موظف کردیم تا از محل فروش گازوئیل یک درصد را برای تکمیل راه آهن و جاده های مواصلاتی کشور اختصاص دهد که از این محل منابع به دست آمده به وزارت راه و شهرسازی اختصاص می یابد.

بدری با بیان اینکه دولت جز پرداخت یارانه نقدی ماهانه به هیچ یک از تعهدات خود در هدفمندی یارانه ها عمل نکرده است گفت: به نظر می رسد مجلس در انجام نقش نظارتی خود به معنای واقعی می لنگد.

وی ضروت تعریف منابع جدید برای اجرا و تکمیل برخی از طرح ها و پروژه ها را یادآور شد و افزود: قرار است از محل یک درصد فروش نفت که رقمی معادل سه تا چهار هزار میلیارد دلار می شود به صورت حساب متمرکز در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد تا دولت در احداث راه آهن و بزرگراه ها از همین محل مبلغ اولیه برای اجرای پروژه ها را به روش فاینانس تامین کند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: سرمایه گذاران در حوزه راه آهن همچون صاحبان سرمایه گذاری در مناطق محروم از معافیت های مالیاتی برخوردار می شوند.

بدری با بیان اینکه رونق تولید و واحدهای تولیدی در استان اردبیل همچون ذوب آهن و سبلان پارچه نیاز به تکمیل پروژه های نیمه تمام و زیربنایی همچون راه آهن دارد اظهار داشت: راه آهن کم هزینه ترین وسیله حمل و نقل بار و مسافر و سهل الوصول ترین و امن ترین توان جابجایی بار و مسافر در کشور است.

وی با قدردانی از همت رئیس سازمان برنامه و بودجه در اختصاص 58 میلیارد تومان اعتبار از محل اوراق خزانه برای راه آهن اردبیل گفت: دولت برای سال آینده 51 میلیارد تومان و ما در کمیسیون عمران مجلس 200 میلیارد تومان منابع برای راه آهن اردبیل پیش بینی کردیم که امیدواریم از محل فروش گازوئیل این منابع تامین شود.

قانون جامع خدمات فرهنگیان تدوین می شود

بدری در ادامه بیان کرد: در آموزش و پرورش نیز به دنبال تعریف ابزارهای حمایت مالی از قشر نجیب و پرتلاش فرهنگیان هستیم تا به دلیل محدودیت منابع مالی پاداش پایان خدمت فرهنگیان به شکل نامناسبی پرداخت نشود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی به بررسی برنامه ششم توسعه در مجلس و توجه جدی به بازنشستگان اشاره و خاطرنشان کرد: باید در طول 5 سال آینده اختلاف حقوق بازنشستگان به کمتر از 10 درصد برسد.

بدری از تدارک طرحی جامع برای خدمات رسانی به فرهنگیان خبر داد و افزود: امیدواریم به سرعت قانون جامع خدمات فرهنگیان تدوین شده و در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد.

وی با بیان اینکه طرح جدید در حمایت از فرهنگیان به امضای 138 نفر از نمایندگان مجلس رسیده و این طرح در 10 ماده مطرح شده است تصریح کرد: در یکی از بندهای این طرح قرار شده است برای تامین منابع مالی آموزش و پرورش بانک ها و موسسات مالی و اعتباری دولتی یک درصد درآمد خود را به خزانه واریز کنند تا در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد به طوری که 760 هزار میلیارد تومان رقم این درآمدهاست که یک درصد آن باید به شکل کامل به آموزش و پرورش اختصاص یابد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای آموزشی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش غنی ترین دستگاه از نظر املاک است گفت: آموزش و پرورش مکلف است املاک مازاد و در نبش خیابان ها، پاساژها و مجموعه های تجاری را واگذار کرده و یا نسبت به ساخت و ساز و درآمدزایی از این محل اقدام کند.

بدری استفاده از صندوق ذخیره فرهنگیان را در اجرای طرح های سودمند برای جامعه فرهنگیان و ضرورت راه اندازی بیمارستان ها برای ارائه خدمات به فرهنگیان و تاسیس بانک فرهنگیان را یادآور شد و بیان کرد: امیدواریم همه این مطالبات در قالب قانون جامع خدمات فرهنگیان تهیه و تدوین شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر