کد خبر: 833546
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵
در شرایطی که همت چندانی از سوی دستگاه‌های دولتی و مسئول دیده نمی‌شود، باز هم مثل گذشته گروه‌های مردمی فعال شده‌اند تا نگذارند خانواده ایرانی در دنیای گسترده فضای مجازی، دیجیتال و رسانه‌های تصویری تنها بماند.
سراج24: پنج سال قبل بود که امام خامنه ای ولی امر مسلمین جهان برای اولین بار حکم تاسیس مرکزی با نام شورای عالی فضای مجازی را صادر کردند. شورایی که ریاست آن بعهده رئیس جمهور است و با حضور اعضای حقیقی و حقوقی برگزار می‌شود.رهبر انقلاب اسلامی آثار چشمگیر شبکه جهانی اینترنت در ابعاد زندگی فردی و اجتماعی، لزوم برنامه‌ریزی و هماهنگی به منظور صیانت از آسیب‌های ناشی از آن، و بهره‌گیری حداکثری از فرصت‌ها در جهت ارائه خدمات گسترده و مفید به مردم را از دلایل اصلی ضرورت تشکیل شورای عالی فضای مجازی برشمردند و از این شورا خواستند تا مرکزی به نام مرکز ملّی فضای مجازی کشور ایجاد کند.

هرچند عملکرد شورا در این سال‌ها چندان قابل توجه نبود و حتی برخی از اعضای حقیقی شورا از عدم برگزاری منظم جلسه‌ها گلایه داشتند اما در کل این حرکت، آغاز یک توجه بود. توجه به فضای مجازی و جایی که امروز تاثیر بسیار مهمی در سبک زندگی ایرانی-اسلامی مردم پیدا کرده است.

در این فضا و در شرایطی که همت چندانی از سوی دستگاه‌های دولتی و مسئول دیده نمی‌شود، باز هم مثل گذشته گروه‌های مردمی فعال شده‌اند تا نگذارند خانواده ایرانی در دنیای گسترده فضای مجازی، دیجیتال و رسانه‌های تصویری تنها بماند.

نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی سه سال است که با فهم ضرورت حضور موثر و عالمانه جناح فرهنگی مومن در فضای مجازی و رسانه‌های تصویری برگزار شده است. امسال نیز چهارمین دوره نمایشگاه با وسعت بیشتر و در بخش‌های متنوع‌تری برگزار می‌شود.

این دوره از نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی دارای شش بخش اینترنت ، نشر دیجیتال و تلفن همراه ، فن آوری های نوین اطلاعات ، بازی و پویانمایی ،بین الملل و کلینیک سلامت ذهن فضای مجازی است. بخش‌های این نمایشگاه در هر سال با تغییر و تحول‌های مهمی روبرو بوده است که بنابر اقتضائات روز فضای مجازی و جامعه تعریف شده است. بخش فناوری‌های نوین اطلاعات از بخش‌های جدیدی است که به نمایشگاه امسال اضافه شده است

نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی محفلی برای گردهمایی و ارائه جدیدترین محصولات جناح فرهنگی مومن در رابطه با فضای مجازی و دغدغه‌های بجا و پاک خانواده ایرانی است. دنیای مجازی حالا تبدیل به آوردگاهی مهم برای تصرف اعتقادات قلبی و ایمانی آدم‌ها مخصوصا نوجوان و جوان‌ها شده است. هرچند بزرگسالان نیز از آسیب‌های این فضا در امان نبوده‌اند که آمارهای طلاق ناشی از اختلافات در حوزه فضای مجازی بشدت بالا رفته است.

در این میان نهادها و دستگاه‌های مهمی در کشور فعال شده‌اند که بخشی از آنها مردم‌نهاد و بخشی نیز دولتی است. نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی همه ساله میزبان فعالیت‌های بسیاری از نهادهای مردم‌نهاد بوده است که تمام همتشان را بر تولید محتوای تاثیرگذار و مومنانه گذاشته‌اند تا نگذارند ریشه اعتقادات پاک و حقیقی خانواده‌های ایرانی مورد هجوم سوداگران ایمان و اندیشه قرار بگیرد.

قرار است چهارمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی از 23 تا 29 بهمن ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی شهرداری تهران واقع در بوستان گفت‌وگوی تهران برگزار شود. فراخوان و ثبت‌نام برای حضور در این نمایشگاه از طریق سایت نمایشگاه به آدرس www.irdmfestival.ir   انجام می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار