کد خبر: 833507
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰
مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج:
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج گفت: سازمان فوق با منابع مالی شهرداری کرج در حال مدیریت معضل تمام استان البرز بوده و این در حالی است که برخی از ادارات به وظایف خود در این حوزه عمل نمی‌کنند.

مجتبی اسکندری اظهار داشت: خوشبختانه نگاه مدیران ارشد استانی اعم از استاندار و نمایندگان مجلس به موضوع پسماند معطوف و این اراده و عزم جهت حل معضل مدیریت پسماند تمام استان البرز ایجاد شده است.

وی افزود: اقدامات بسیار خوبی نیز طی دوره‌های اخیر در این حوزه صورت گرفته و این در حالی است که ما میراث‌دار مشکلات بر جای مانده از بیش از دو دهه در این بخش هستیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج تصریح کرد: با این وجود تلاش‌ها و برنامه‌های علمی صورت گرفته به ویژه در حوزه ساماندهی منطقه حلقه‌دره که روزانه بیش از یک هزار و 500 در آن دفن می‌شود، نتایج بسیار خوبی داشته است.

اسکندری گفت: این در حالی است که برخی از ادارات و دستگاه‌ها به تعهدات و وظایف قانونی خود عمل نکرده و شهرداری کرج با بهره‌مندی از منابع مالی این شهر در حال برطرف کردن معضل دو دهه‌ای مدیریت پسماند تمام استان البرز است.

وی بیان داشت‌: برخی از ادارات کل باید از جوسازی و شعارزدگی بپرهیزند و بدانند که تحریک و سیاه‌نمایی در حوزه پسماند و نادیده گرفتن اقدامات ریشه‌ای و بنیادین شهرداری در این بخش، در حقیقت  دامن زدن به اختلافات بین بخشی است و از کنار آن تمام شهر و استان متضرر می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج افزود: امروز شهرستان کرج و تمام استان البرز میراث‌دار مشکلات ٢٥ ساله‌ای به نام حلقه‌دره بوده و مدیریت شهری با تمام توان و بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود و به کارگیری روحیه جهادی به دنبال برطرف کردن مشکلات موجود است.

اسکندری ادامه داد: برای تحقق برنامه‌ها و اهداف پیش‌بینی شده در حوزه مدیریت صحیح پسماند در استان البرز و شهرستان کرج، باید همه دستگاه‌های مسؤول به میدان آمده و با عزم جدی و داشتن روحیه جهادی، کار را به سامان برسانند.

وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای مدیریت شیرابه موجود در منطقه حلقه‌دره و جلوگیری از نفوذ این شیرابه به خاک و محیط زیست منطقه، گفت: برای نخستین‌بار طرح جایگزینی سیستم‌های مدرن برای دفن زباله و حذف سیستم‌های سنتی از سوی مدیریت شهری کرج در حال انجام است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج اظهار داشت: از سوی دیگر احداث حوضچه‌های بتنی برای کنترل شیرابه‌ها، با استفاده از شیوه‌های نوین و علمی در دستور کار قرار دارد و طرح فوق بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

اسکندری افزود: ما تمام ا‌ین کارها را برای حل مشکلات و معضلات بیست و پنج ساله استان انجام می‌دهیم، اما متاسفانه برخی مطالب دور از واقعیت مبنی بر حل یک شبه معضل شیرابه‌ها را مطرح می‌کنند که به طور قطع بیان این مطالب غیرعلمی، غیراصولی و غیرکارشناسی، منحرف کردن اذهان عمومی است.

وی تصریح کرد: پرسش ما این است که چگونه برخی امروز با طرح انتقادات پرطمطراق، سعی بر جوسازی دارند، اما در سه سال گذشته کوچکترین انتقادی از آنها شنیدن نمی‌شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج گفت: به هر حال اراده مدیریت شهری و مدیریت ارشد استان حرکت رو به جلو و رفع موانع است و نشانه آن نیز اختصاص دو جلسه پی در پی اقتصاد مقاومتی استان به موضوع پسماند است.

اسکندری تاکید کرد: متاسفانه باید گفت که نگاه جزیره‌ای برخی ادارات‌کل متولی و فرار رو به جلو آنها مشکل استان را حل نمی‌کند و تنها به انحراف اذهان مردم منجر می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار