کد خبر: 833501
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۱
رئیس هیأت مدیره انجمن صرع با اشاره به اینکه هرگونه بی‌نظمی در برنامه مبتلایان به صرع می‌تواند برای آنها مشکل‌آفرین باشد، گفت: بی‌خوابی، استعمال دخانیات و مصرف مشروبات الکلی ممکن است حملات صرع را تشدید کند.

داریوش نسبی تهرانی‌ در نشست خبری که در ارتباط با سیزدهمین کنگره بین‌المللی صرع برگزار شد، اظهار داشت: در سال‌های گذشته فضای خوبی در حوزه صرع حاکم نبود و جامعه این بیماری را نپذیرفته بود به طوریکه خانواده‌های دارای فرزند مبتلا به صرع آن را از خویشاوندان و دوستان خود نیز پنهان می‌کردند.

وی افزود: با تلاشی که توسط اساتید در حوزه صرع انجام گرفته نگاه سنگین به صرع شکسته شده و دیگر این بیماری یک انگ اجتماعی به شمار نمی‌رود.

رئیس هیأت مدیره انجمن صرع با اشاره به اینکه بیماری صرع طیف گسترده‌ای را به خود اختصاص داده است،‌افزود: این طیف به صورتی بوده که می‌تواند مشکلات زیادی را ایجاد کند و در بخش تشخیص پزشکان دچار مشکلاتی شوند چرا که صرع نکات پنهان زیادی دارد.

تهرانی‌ با اشاره به اینکه صرع انواع گوناگون داشته و  حتی ممکن است بسیاری از افراد  متوجه بیماری خود نباشند، گفت:‌دارو تنها یک بخش صرع است و تشخیص این بیماری بسیار حائز اهمیت بوده و نیازمند یک نگاه کلی از جانب پزشکان و اجتماع است. 

وی گفت: هرگونه اختلالات رفتاری یا رفتار غیرعادی می‌تواند نوعی صرع باشد چرا که صرع طیف وسیعی داشته و تشخیص در آن بسیار مهم است. 

رئیس هیأت مدیره انجمن صرع گفت:‌ استعمال دخانیات و مصرف مشروبات الکی می‌تواند حملات صرع را تشدید کند و یا درمان دارویی را بی‌اثر سازد. به  عبارتی این عوامل می‌توانند آستانه تحریک حملات صرع را کاهش و سبب بروز تشنج شوند. 

تهرانی‌ بهداشت بیماری مصروع را بسیار حائز اهمیت دانست و عنوان کرد: هرگونه بی‌‌نظمی همچون بی‌نظمی در خواب می‌تواند تشدید کننده حملات صرع باشد بنابر این نظم در این بیماران اهمیت ویژه‌ای دارد. 

وی در پایان خاطر نشان کرد: برخی از مبتلایان به صرع ممکن است مصرف بعضی از مواد غذایی سبب بروز حمله صرع در آنها شود که ما بر اساس تجربه خود بیمار از آنها می‌خواهیم این مسائل را رعایت کنند و قانون خاصی در این زمینه نیست که بخواهیم یک ماده غذایی را به آنها توصیه و یا حذف کنیم.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار