کد خبر: 833470
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱
دبیر کمیته فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ‌سمنان گفت: 65 هکتار زمین برای اولین بار در استان از سوی این اداره کل برای ساخت نیروگاه برق خورشیدی در شهرستان سمنان واگذارشده است.
سید حسین میرسید  افزد: تخصیص این زمین برای ساخت نیروگاه خورشیدی در حد فاصل شهرک صنعتی و مصلی سمنان مصوب و به جهادکشاورزی واگذار شده است که بعد از آن برای عملیات اجرایی طرح به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.
وی افزود: کمیته فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان‌سمنان به عنوان اتاق فکر این اداره کل یک رکن اساسی تعیین کننده خط مشی در جهت اهداف سیاست های اجرایی است، این کمیته فنی متشکل از دبیر وعضو کمیته فنی ، یک کارشناس بیابان، کارشناس جنگل، آبخیزداری، حفاظت امور اراضی و دیگر کارشناسان تشکیل می شود.
دبیر کمیته فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ‌سمنان با اشاره به این که این کمیته فنی تا کنون در 10 ماه سال 95 به بیش از 300 پرونده رسیدگی کرده است، خاطرنشان کرد: با بررسی این پرونده ها تاکنون 90 مصوبه صادر شده که مهم ترین آنها واگذاری زمین 65 هکتاری برای احداث نیروگاه خورشیدی است.
وی خاطرنشان کرد: این تعداد پرونده در مورد واگذاری امور اراضی برای ایجاد طرح ها، طرح های آبخیز داری، صورت وضعیت تصرفات اراضی ملی ورفع تصرفات بوده است.
میرسید با بیان این که تعداد پرونده ها در سال 94 حدود 150 مورد بود، خاطرنشان کرد: تعداد پرونده ها در سال 95 که بیش از300 مورد بوده، رشد 100 درصدی داشته است.
وی یاد آورشد: ارزیابی وتحلیل مخاطرات منابع طبیعی ، مدیریت زیست بوم های حساس، نظارت برنحوه اجرای طرح ها، مطرح شدن بخشنامه ها ودستورالعمل های صادره در نشست های کمیته و فراهم کردن زمینه اجرای آن و ارتباط مستمر با تشکل های صنفی و بهره برداران مجاز و جوامع محلی و استفاده از ظرفیت از وظایف این کمیته فنی است.
دبیر کمیته فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ‌سمنان به تشکیل هسته های تخصصی چهارگانه متناسب با اهداف سیاست های اجرایی و اولویت های فنی سالانه این اداره کل اشاره کرد و گفت: هسته های تخصصی اقتصادی، اجتماعی، امور مراتع، حفاظت امور اراضی برای این طرح پیشنهاد شده است.
وی بیان داشت: وظیفه هسته اجتماعی بررسی تفاهم نامه ها، قراردادها، دستورالعمل ها وآموزش به شرکت های تعاونی وبهره بردار است.
دبیر کمیته فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان‌سمنان گفت: لزوم ساماندهی آموزش اعضا، ارتباط با مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی استان و استفاده از نتاجی و یافته های آنان در اولویت قرار دارد.
از 9.7 میلیون هکتار وسعت استان سمنان، 55 درصد نواحی بیابان و خشک، 38.5 درصد مراتع، 2 درصد اراضی کشاورزی و 3.6 درصد جنگل است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر