کد خبر: 833469
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲
نائب رئیس مجلس
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: به افرادی که اتهام بی‌سوادی به نمایندگان می‌زنند می‌گویم شما که سواد دارید بگویید که چرا باید چنین افزایش بی‌رویه مالیاتی در استان ایجاد شود.

مسعود پزشکیان اظهار کرد: اعداد و ارقام در زمینه مالیاتی استان تعیین شده و جای سؤال است که رشد استان آذربایجان‌شرقی در زمینه اخذ 13 درصد شده، اما در سایر استان‌ها به 2 درصد و حتی صفر درصد نیز رسانده‌اند.

وی با بیان اینکه اگر کسی بیان رشد مالیاتی استان آذربایجان شرقی را ناشی از بی‌سوادی می‌داند، باید در این زمینه بیانات منطقی و قانع‌کننده داشته باشند، اضافه کرد: به افرادی که اتهام بی‌سوادی به نمایندگان می‌زنند می‌گویم شما که سواد دارید بگویید که چرا باید چنین رشدی در استان ایجاد شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تبیین کرد: رشد مالیاتی تا این اندازه به چه دلیلی ممکن است و آیا در استان اتفاق خاصی افتاده که ما از آن بی‌خبریم؟

وی تشریح کرد: اگر ادعا می‌کنند رقم 13.9 درصد میزان وصولی تا پایان سال است، باید توجهی به میزان وصول سایر استان‌ها نیز بکنند که برای نمونه در تهران مقدار وصول درآمدی 6 درصد و در اصفهان 2 درصد اعلام شده است.

پزشکیان با اشاره به اینکه این رشد با چه حساب و کتابی ارائه شده و برخی از افراد به جای صحبت در جلسه، اعداد و ارقام را شفاف‌سازی کنند، توضیح داد: متأسفانه وقتی کار به تخصیص اعتبار می‌رسد با اکراه و زور اعتبار می‌دهند، اما اگر مسأله پول گرفتن مطرح می‌شود، مسؤولان خود استان به زور از آن‌ها مالیات می‌گیرند تا گزارش خوبی به دولت ارائه دهند.

وی با تأکید بر اینکه باید تعادل در زمینه دادن اعتبار و گرفتن مالیات رعایت شود، عنوان کرد: تمام نمایندگان استان آذربایجان‌شرقی پیگیر این موضوع هستند و اجازه تضییع حقوق هم‌استانی‌های خود را نخواهیم داد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر