علی محمدی اظهار داشت: خدمتگذاری به مردم افتخار تمام سبزپوشان عرصه نظم و امنیت بوده، که در 9 ماهه سالجاری 62 درصد تماسهای 110 در آذربایجانشرقی عملیاتی شده است.
وی فلسفه راهاندازی سامانه 110 را برقراری سریع ارتباط بین مردم و پلیس عنوان و خاطرنشان کرد: سامانه 110 سریعترین و آسانترین پل برقراری ارتباط با پلیس و درخواست امداد و کمک، مردم در شرایط سخت و بحرانی است.
محمدی گفت: سامانه پیام کوتاه 110 نیز یکی از ابزارهای توسعه همکاری مردمی با مراکز فوریتهای پلیسی 110 بوده که شهروندان میتوانند هرگونه موارد امنیتی و انتظامی از قبیل(شرارت، مواد مخدر، قاچاق کالا و...) را به سامانه 110پیامک و پلیس را در جریان آن قرار دهند.
جانشین انتظامی استان جلب رضایت مردمی را اصلی مهم در ماموریتهای پلیسی خواند و اضافه کرد: شهروندان میتوانند هر نوع انتقاد، شکایات، پیشنهاد و تقدیر از عملکرد پلیس را با شماره تلفن 197 اعلام کنند.
وی به آمار تماسهای شهروندان با سامانه 110 نیز اشاره و اظهار داشت: در 9 ماهه اول سال جاری بالغ بر 740 هزار تماس با سامانه 110 برقرار شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 9 درصد افزایش یافته است.
محمدی تعداد تماسهای عملیاتی شده در این مدت را بیش از 457 هزار تماس ذکر و بیان داشت: تماسهای عملیاتی شده نیز 15 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش پیدا کرده است.
وی از شهروندان درخواست کرد، از تماسهای بیمورد و اشغال خطوط سامانه 110 پرهیز کرده چراکه شاید با یک تماس بیمورد و غیرضروری، پلیس از وظیفه خطیر و ذاتی خود در نجات جان و مال شهروندان باز بماند.
این مقام انتظامی در بخش دیگریی از سخنانش، از ارسال 31 هزار پرونده به دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری ها خبر داد و افزود: 66درصد پرونده های ارجاع شده به دوایر مشاوره منجر به صلح و سازش شده است.
جانشین فرماندهی انتظامی استان با تاکید بر تجهیز و تقویت یگان فوریتی 110 استان و افزایش خطوط 110، خاطرنشان کرد: سامانه 110 تبلور نوآوری و شکوفایی در ارائه خدمات پلیسی و مشارکت آحاد مردم در تثبیت امنیت همه جانبه و همبستگی میان مردم و پلیس و تضمین کننده انضباط اجتماعی است.