کد خبر: 833464
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴
طی 9 ماهه امسال صورت گرفت
جانشین فرماندهی انتظامی استان آذربایجان‌شرقی از تماس 740 هزار نفر با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 در طول 9 ماه امسال خبر داد و گفت: این میزان تماس از افزایش 9 درصدی تماس‌ها نسبت به سال گذشته حکایت دارد.

علی محمدی اظهار داشت: خدمت‌گذاری به مردم افتخار تمام سبزپوشان عرصه نظم و امنیت بوده، که در 9 ماهه سال‌جاری 62 درصد تماس‌های 110 در آذربایجان‌شرقی عملیاتی شده است.

وی فلسفه راه‌اندازی سامانه 110 را برقراری سریع ارتباط بین مردم و پلیس عنوان و خاطرنشان کرد: سامانه 110 سریع‌ترین و آسانترین پل برقراری ارتباط با پلیس و درخواست امداد و کمک، مردم در شرایط سخت و بحرانی است.

محمدی گفت: سامانه پیام کوتاه 110 نیز یکی از ابزارهای توسعه همکاری مردمی با مراکز فوریت‌های پلیسی 110 بوده که شهروندان می‌توانند هرگونه موارد امنیتی و انتظامی از قبیل(شرارت، مواد مخدر، قاچاق کالا و...) را به سامانه 110پیامک و پلیس را در جریان آن قرار دهند.

جانشین انتظامی استان جلب رضایت مردمی را اصلی مهم در ماموریت‌های پلیسی خواند و اضافه کرد: شهروندان می‌توانند هر نوع انتقاد، شکایات، پیشنهاد و تقدیر از عملکرد پلیس را  با شماره تلفن 197 اعلام کنند.

وی به آمار تماس‌های شهروندان با سامانه 110 نیز اشاره و اظهار داشت: در 9 ماهه اول سال جاری بالغ بر 740 هزار تماس با سامانه 110 برقرار شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 9 درصد افزایش یافته است.

محمدی تعداد تماس‌های عملیاتی شده در این مدت را بیش از 457 هزار تماس ذکر و بیان داشت: تماس‌های عملیاتی شده نیز 15 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش پیدا کرده است.

وی از شهروندان درخواست کرد، از تماس‌های بی‌مورد و اشغال خطوط سامانه 110 پرهیز کرده چراکه شاید با یک تماس بی‌مورد و غیرضروری، پلیس از وظیفه خطیر و ذاتی خود در نجات جان و مال شهروندان باز بماند.

این مقام انتظامی در بخش دیگریی از سخنانش، از ارسال 31 هزار  پرونده به دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری ها خبر داد و افزود: 66درصد پرونده های ارجاع شده به دوایر مشاوره منجر به صلح و سازش شده است.

جانشین فرماندهی انتظامی استان با تاکید بر تجهیز و تقویت یگان فوریتی 110 استان و افزایش خطوط 110، خاطرنشان کرد: سامانه 110 تبلور نو‌آوری و شکوفایی در ارائه خدمات پلیسی و مشارکت آحاد مردم در تثبیت امنیت همه جانبه و همبستگی میان مردم و پلیس و تضمین کننده  انضباط اجتماعی است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر