کد خبر: 833440
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۸
مركز آشتي حميميم در سوريه اعلام كرد بيش از هزار شورشي مسلح در منطقه «وادي بردي» سلاح‌هايشان را تحويل دادند و همراه با خانواده‌هايشان از اين منطقه خارج شدند. اين اقدام يك هفته پيش از نشست آستانه انجام شد.
در ادامه توافق آتش‌بس در سوريه، صدها تن از افراد مسلح در اين كشور از اطراف دمشق خارج شدند. به گزارش روزنامه مستقل رأي‌اليوم، مركز آشتي حميميم روسيه واقع در لاذقيه سوريه روز دوشنبه در بيانيه‌اي اعلام كرد: «ساكنان روستاهاي «الحسينيه و برهليا» كه جزو ۹ روستاي تحت سيطره افراد مسلح در وادي بردي هستند، به آتش‌بس پيوستند.» در اين بيانيه آمده است: «هزار و 268 فرد مسلح در روستاهاي مذكور سلاحشان را تحويل داده و با خانواده‌هايشان از وادي بردي خارج و به ادلب منتقل شدند.» در اين بيانيه همچنين تأكيد شده است: «تعميركاران سيزدهم و چهاردهم ماه كنوني آسيب‌هاي وارده به كانال‌هاي آبرساني در «عين الفيجه» را اصلاح كردند.» علاء منير ابراهيم، استاندار دمشق نيز اعلام كرد روند سازش و حل و فصل اوضاع افراد مسلح در ريف دمشق ادامه دارد و طي روزهاي آتي منطقه وادي بردي به طور كامل امن خواهد شد.

اين درحالي است كه برخي منابع مخالف سوري اخبار مربوط به خروج هزار فرد مسلح از وادي بردي را تكذيب و اعلام كردند: پنج اتوبوسي كه نظام سوريه براي خارج كردن افراد مسلح فرستاده از سه روز پيش در شهرك «دير قانون» در وادي بردي متوقف شده و محال است به دليل درگيري‌هاي شديد ميان نيروهاي نظام و مخالفان، افراد مسلح بتوانند از اين منطقه خارج شوند. از سوي ديگر، مقامات روسيه مقدمات نشست سه‌جانبه آستانه، پايتخت قزاقستان را فراهم مي‌كنند. سرگئي لاوروف، وزير خارجه روسيه روز دوشنبه درباره برگزاري مذاكرات صلح سوريه در شهر آستانه با همتاي قزاقستاني خود گفت‌وگو كرد. به گزارش خبرگزاري «ريانووستي»، وزارت خارجه روسيه اعلام كرد، لاوروف در مكالمه‌اي تلفني با «غيرت عبدالرحمانف» درباره برگزاري مذاكرات آستانه گفت‌وگو كردند. در بيانيه وزارت خارجه روسيه آمده است: «لاوروف و عبدالرحمانف در اين مكالمه تلفني درباره مسائل دوجانبه و زمانبندي تماس‌هاي آينده و هماهنگي تلاش‌ها در عرصه بين‌المللي از جمله تداركات نشست‌ بين‌المللي صلح سوريه در آستانه به بحث و تبادل نظر پرداختند.» نشست آستانه با حضور روسيه، ايران و تركيه و گروه‌هاي مسلح سوريه روز چهارم بهمن ماه در آستانه برگزار خواهد شد. همچنين منابع مخالف سوري در مصاحبه با شبكه الجزيره اعلام كردند محمد علوش، مسئول سياسي گروه تروريستي جيش الاسلام، رئيس هيئت مخالفان سوري در آستانه خواهد بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار