کد خبر: 833435
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۸
در حالي كه عبارت «و عموم مردم» كه ناظر بر انعكاس عمومي دستمزد مديران در برنامه ششم است از متن ارسالي مجلس به شوراي نگهبان حذف شده بود، اين عبارت به طور مجدد در متن ارسالي نهايي مجلس به شوراي نگهبان قيد شد. گفتني است تبصره 5 ماده 38 برنامه ششم پيش از اين در متن خروجي از كميسيون تلفيق با مشكل مشابهي روبه‌رو شده بود و به دليل حواشي‌اي كه حول مصوبه فوق ايجاد شده است، حساسيت 80 ميليون ايراني براي قانوني شدن مصوبه فوق بسيار زياد است.

به گزارش «جوان»، حذف عبارت و عموم مردم از لايحه برنامه ششم كه يكبار در بين كميسيون تلفيق برنامه ششم و صحن علني مجلس شوراي اسلامي اتفاق افتاد و با اعتراض‌هاي فراوان نمايندگان اين اشتباه تصحيح شد، اين بار نيز در متن ارسالي لايحه برنامه ششم به شوراي محترم نگهبان نيز دچار همان اتفاق كميسيون تلفيق شد كه گويا با هوشياري برخي نمايندگان دلسوز و مؤمن عبارت «و عموم مردم» به طور مجدد به متن ارسالي به شوراي نگهبان اضافه شد.
در اين ميان، در پي انتشار خبر حذف عبارت و عموم مردم در متن ارسالي غيررسمي مجلس به شوراي نگهبان، يكي از نمايندگان مجلس به خبرنگار الف اعلام كرد، پس از رأي‌گيري در صحن علني مجلس واژه «و عموم مردم» كه به انعكاس عمومي دستمزد و حقوق مديران در يك سامانه برخط تأكيد دارد به متن ارسالي به شوراي نگهبان بازگشت و عبارت كاركنان از متن لايحه برنامه ششم توسعه حذف شد.
بدين ترتيب در سامانه الكترونيكي برخط پرداختي مقامات و مديران براي عموم مردم قابل دسترس خواهد بود.

مشخص نيست اين بار نيز همانند ماجراي حذف عبارت «و عموم مردم» از مصوبه كميسيون تلفيق كه اشتباه غيرعمد اعلام شده بود، حذف عبارت مذكور از مصوبه مجلس اشتباه غيرعمد است يا براي سنجش حساسيت افكار عمومي حذف شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار