کد خبر: 833431
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۷
وزير نفت اعلام كرد:
وزير نفت با بيان اينكه در 9 ماهه امسال 7/24 ميليارد دلار وصولي از فروش نفت و ميعانات گازي داشته ايم گفت: برآورد ما اين است كه تا پايان سال فروش نفت و ميعانات ما به 41 ميليارد دلار برسد.
بيژن نامدار زنگنه در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاري صداوسيما در پاسخ به اين سؤال كه واكنش شما به قطع گاز از كشور تركمنستان چيست با بيان اينكه اين يك قرارداد تجاري بازرگاني ميان شركت گاز ايران با شركت تركمن گاز بوده است، گفت: مقدار واردات گاز از تركمنستان اندك است. تصميم‌گيري با اين مسئله به خود شركت گاز واگذار شده است. وزير نفت با تأكيد بر اينكه توصيه من در همه زمان‌ها و نه بعد از قطع گاز تركمنستان به مردم صرفه‌جويي است، گفت: صرفه‌جويي كار خوبي است چون اتلاف منابع، كار حرامي است. از مردم و ادار‌جات مي‌خواهيم كه مصرف را كم كنند.

5 فاز پارس‌جنوبي تا پايان سال به بهره‌برداري مي‌رسد
وزير نفت با بيان اينكه در اين دولت 11 فاز جديد پارس جنوبي به بهره‌برداري رسيده يا مي‌رسد، گفت: قرار است فازهاي 17، 18، 19، 20 و 21 تا پايان سال به بهره‌برداري برسد.
زنگنه با بيان اينكه براساس اقتصاد مقاومتي گازرساني به روستاها در دستور كار اين وزارتخانه قرار دارد و خيلي موفق بوده است، گفت: تا پايان سال اميدواريم خط گاز به زاهدان آماده شود و قول رئيس‌جمهور تحقق يابد.  زنگنه از بهينه‌سازي مصرف سوخت به عنوان ديگر محور اقتصاد مقاومتي در وزارت نفت نام برد و گفت: بر اين اساس قراردادي 7 ميليارد دلاري با راه آهن بسته ايم كه قرار است بار و مسافر از جاده به راه آهن انتقال يابد و به ازاي هر تن كيلومتر حمل و نقل بار و مسافر وزارت نفت به راه آهن مبلغي را پرداخت كند.

41ميليارد دلار فروش نفت تا پايان سال
وزير نفت گفت: برآورد ما اين است كه تا پايان سال فروش نفت و ميعانات ما به 41 ميليارد دلار برسد، اين بدان معنا نيست كه ما 41 ميليارد دلار وصولي داريم زيرا وصولي‌هاي ما با چند ماه تأخير حاصل مي‌شود.  وي با بيان اينكه قيمت هر بشكه نفت در بودجه سال آينده 55 دلار پيش‌بيني شده است، گفت: از اول ژانويه تعهدات اوپك عملياتي مي‌شود كه براساس آن كشورها قرار است توليد خود را كاهش دهند.  زنگنه افزود: مطمئنم عمده كاهش توليد اوپك و غير‌اوپك براساس تعهدات آنها عملي خواهد شد و اين باعث مي‌شود بخشي از نفت مازاد بازار از بازار خارج شود و عدم توازن كنوني عرضه و تقاضا به توازن برسد و قيمت‌ها به سمت بالا برود.  وزير نفت در پاسخ به اين سؤال كه گفته مي‌شود برخي از كشورها پول نفت ايران را بلوكه كرده‌اند، گفت: نه، من اين را تأييد نمي‌كنم. هيچ پولي از ما بلوكه نمي‌شود و ما تمام پولمان را دريافت مي‌كنيم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار