کد خبر: 833421
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۵
شش دزد شيشه‌اي در پوشش مسافربر اموال مردم را غارت مي‌كردند و براي خوشگذراني راهي سواحل شمال كشور مي‌شدند.
به گزارش خبرنگار ما، 17 آبان ماه بود كه مردي وارد كلانتري 135 آزادي شد و عليه اين باند شكايت خود را مطرح كرد. او توضيح داد: ساعتي قبل در ميدان آزادي سوار يك خودروي پرايد سفيد مسافربر شدم تا به خانه‌ام در تهرانسر بروم. به جز راننده مردي در صندلي جلو و مرد ديگري هم در صندلي عقب سوار بود. در بين راه ناگهان سرنشين صندلي جلو و مردي كه كنارم نشسته بود، چاقو كشيدند و تهديدم كردند تا حركتي نكنم. بعد گوشي تلفن همراه گرانقيمتم و پول‌هايي را كه همراهم بود، سرقت كردند. سرانجام هم من را از داخل خودرو به بيرون انداختند و فرار كردند. وقتي پرونده براي تحقيقات بيشتر به پايگاه پنجم پليس‌آگاهي تهران فرستاده شد، معلوم شد كه شكايت‌هاي مشابهي به پليس گزارش شده است. با مشخصاتي كه شاكيان در اختيار پليس گذاشته بودند، مشخص شد كه همه سرقت‌ها از طرف اعضاي يك باند در مناطق غرب و جنوب غرب تهران انجام مي‌شود.  يكي از شاكيان گفت: وقتي مقابل سارقان مقاومت كردم، آنها من را با چاقو زخمي كردند. بعد هم هرچه همراهم بود، سرقت كردند و من را در بيابان رها و فرار كردند.

با اطلاعاتي كه شاكيان در اختيار پليس گذاشتند كارآگاهان موفق شدند خودروي پرايد را رديابي كنند. مالك خودرو مجرم سابقه‌داري به نام مصطفي. ش اهل اسلامشهر بود كه بارها به اتهام ضرب و جرح و سرقت بازداشت و به زندان افتاده بود. با به دست آمدن اين اطلاعات ساير اعضاي باند به نام‌هاي پيمان، مهدي، كاظم و حامد همگي 18 تا 20 ساله در اسلامشهر شناسايي شدند. بعد از شناسايي اعضاي باند بود كه تيمي از كارآگاهان با در دست داشتن نيابت قضايي راهي اسلامشهر شدند و هر شش عضو باند را بازداشت كردند. اعضاي باند بعد از مواجهه با شاكيان به دهها سرقت در پوشش مسافربر در مناطق غرب و جنوب غرب تهران به ويژه در محدوده‌هاي شهرري، آزادگان و آزادي اعتراف كردند.

سرهنگ كارآگاه احمد نجفي، رئيس پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ گفت: همه اعضاي باند به مصرف شيشه اعتياد دارند و اعتراف كرده‌اند كه پول حاصل از سرقت را براي خوشگذراني در سواحل شمال كشور يا مصرف مواد هزينه‌كرده‌اند. وي ادامه داد از متهمان همچنين دو دستگاه موتورسيكلت هوندا 125 كشف شده است كه از آنها در جريان سرقت‌ها در مناطق غرب و جنوب غرب تهران استفاده مي‌كردند.  سرهنگ نجفي از شهرونداني كه هدف سرقت به اين شيوه قرار گرفته‌اند درخواست كرد كه به پايگاه پنجم پليس‌آگاهي تهران بزرگ در خيابان آزادي – خيابان زنجان شمالي مراجعه كنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار