کد خبر: 833409
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۳
تراكتور به دنبال بازگشت به صدر
با آغاز هفته هفدهم ليگ برتر فوتبال در مهم‌ترين بازي‌هاي امروز، استقلال در غياب تماشاگرانش به مصاف استقلال خوزستان مي‌رود و تراكتور براي بازگشت به صدر در تبريز ميزبان صنعت نفت است.
سعيد احمديان
هفته هفدهم ليگ برتر فوتبال از امروز آغاز مي‌شود تا ليگ هفته به هفته كه مي‌گذرد مسابقاتش جذاب‌تر دنبال شود و رقابت تيم‌هاي بالاي جدولي براي قهرماني و پائين جدولي براي اينكه جزو گزينه‌هاي سقوط‌كننده نباشند هر هفته كه مي‌گذرد، داغ‌تر مي‌شود.
  
استقلال - استقلال خوزستان، 16:40
منصوريان و شاگردانش نيم‌فصل دوم را با توپ‌پر آغاز كرده‌اند و مي‌خواهند هر چقدر در نيم‌فصل اول نتيجه نگرفتند، در ادامه جبران كنند. آنها پس از اينكه در اولين بازي‌شان نفت تهران را شكست دادند و انتقام باخت مقابل شاگردان دايي در جام حذفي را گرفتند، امروز در هفته دوم دور برگشت ليگ برتر امروز ميزبان استقلال خوزستان هستند.  با توجه به شكست مقابل اين تيم در بازي رفت، در اين بازي هم به دنبال انتقام و ادامه روند خوبشان در نيم فصل دوم هستند. آبي‌ها پس از برد جنجالي مقابل نفت با 25 امتياز تيم پنجم جدول هستند و اختلاف 10 امتيازي‌شان با صدر سبب شده تا هواداران اين تيم از اضافه شدن آبي‌ها به جمع مدعيان قهرماني، نااميد شوند. با اين حال استقلالي‌ها مي‌گويند هنوز از اينكه در كورس قهرماني قرار بگيرند نااميد نيستند و مي‌توانند با نتايجي كه در ادامه ليگ مي‌گيرند، يكي از تيم‌هاي بالا جدولي باشند. به خصوص اينكه استقلالي‌ها در فصل نقل و انتقالات نيم‌فصل با جذب چند ستاره به دنبال تقويت تيم براي ادامه فصل هستند و مي‌خواهند تيمي متفاوت نسبت به نيم‌فصل اول باشند. پس از اينكه سرور جباروف 34 ساله و كاپيتان تيم ملي ازبكستان و مرد سال آسيا در سال‌هاي 2008 و 2011 به استقلال پيوست، آندرانيك تيموريان 34 ساله هم پس از پشت سرگذاشتن يك نيم‌فصل در تبريز، به تهران آمده تا دوباره پيراهن استقلال را بپوشد.

البته به خدمت گرفتن بازيكنان پا به سن گذاشته در حالي كه منصوريان بارها به نقش تأثيرگذار بازيكنان جوان در تيمش تأكيد كرده، از جمله انتقاداتي است كه به عملكرد استقلال در فصل نقل و انتقالات مي‌شود كه واكنش منصوريان را به همراه داشت و او ديروز در نشست خبري پيش از بازي با استقلال خوزستان گفت از بازي دادن به جوانان عقب‌نشيني نمي‌كند: «دليل خريدهاي اخيرمان، جواني بيش از حد بازيكنان تيم در تركيب اصلي است. اين بازيكنان با حضورشان مي‌توانند ريتم خوبي به جوانان تيم بدهند، وقتي تعداد جوان‌ها زياد مي‌شود ممكن است اين حركت گاهي روبه جلو و گاهي روبه عقب باشد، به همين خاطر ما اين بازيكنان باتجربه را مي‌گيريم تا به ريتم مناسب برسيم.»
با اين حال استقلالي‌ها با توجه به محروميت تماشاگرانشان به دليل فحاشي در بازي جام حذفي با نفت، امروز بايد در غياب هوادارانشان و سكوهاي خالي آزادي از همنام خوزستاني‌شان ميزباني كنند، اتفاقي كه مي‌تواند روي روند بازي دو تيم تأثير بگذارد و از هيجان آن كم كند. منصوريان معتقد است: «من از هواداران تيمم مي‌خواهم در بازي‌هاي آينده فقط تمام تمركز خود را روي تشويق تيم‌شان بگذارند و هر مسئله‌اي كه در جريان بازي پيش مي‌آيد حرمت‌ها را حفظ و فقط تيم محبوب خود را تشويق كنند. اميدوارم ديگر شرايطي پيش نيايد تا باز مجبور نشوم بگويم ما يار دوازدهم خود را در بازي در اختيار نداريم.»

در سوي ديگر استقلال خوزستان مدافع عنوان قهرماني، برخلاف فصل گذشته روزهاي خوبي را تجربه نمي‌كند و بي‌پولي و جدايي بازيكنان تأثيرگذارش سبب شده تا آبي‌هاي خوزستان در ليگ شانزدهم نتوانند شگفتي‌سازي فصل گذشته‌شان را تكرار كنند، رحيم زهيوي آخرين ستاره اين تيم بود كه در فصل نقل و انتقالات نيم‌فصل به ليگ قطر رفت و با مهرداد پولادي در الشحانيه همبازي شد. افت استقلال‌خوزستان در ليگ پانزدهم سبب شده تا آنها در پايان هفته هفدهم با 18 امتياز تيم يازدهم جدول رده‌بندي هستند. شاگردان پورموسوي در چهار بازي اخيرشان سه باخت و تنها يك برد داشته‌اند و در آخرين بازي‌شان هم يك بر صفر به تراكتور باخته‌اند تا نشان دهند كه با تيم فوق‌العاده فصل‌پيش فاصله گرفته‌اند.

پورموسوي، سرمربي استقلال خوزستان هم ديروز اشاره كرد كه تيمش در ورزشگاه آزادي به دنبال حداقل امتياز است، هر چند او اعتراف كرد كه محروميت تماشاگران، انگيزه بازيكنان را كاهش خواهد داد. او درباره نتايج ضعيف استقلال خوزستان در نيم فصل اول هم گفته است: «برگشت به عقب قشنگ نيست. ما مظلوم واقع شديم، اما نگاه‌مان به آينده و رو به جلو است، ما چهار - پنج بازيكن را از دست داديم و چهار - پنج بازيكن آورديم كه اميدوارم در ادامه راه كمك‌مان كنند.»
  
تراكتورسازي - صنعت نفت، ساعت 15
در يكي ديگر از حساس‌ترين بازي‌هاي امروز تراكتور در تبريز ميزبان صنعت نفت آبادان است. شاگردان قلعه‌نويي كه سايه به سايه پرسپوليس در صدر حركت مي‌كنند با توجه به اختلاف دو امتيازي‌شان با قرمزها، مي‌توانند با پيروزي مقابل صنعت نفت، به صورت موقت جاي پرسپوليس را بگيرند. البته آباداني‌ها پس از بركناري نادر دست‌نشان و انتخاب فيروز كريمي به عنوان سرمربي، نيم فصل دوم را با برد مقابل صبا آغاز كردند و به نظر نمي‌رسد تبريزي‌ها كه در بازي رفت مقابل صنعت‌نفت به تساوي رسيده‌اند، كار راحتي پيش‌رو داشته باشند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار