کد خبر: 833371
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۷
مركز اطلاع‌رساني و امور بين‌الملل وزارت كشور با ارسال نمابري به روزنامه جوان درباره ابلاغيه 19 بندي خود به استانداري‌ها توضيحاتي ارائه كرد.
مركز اطلاع‌رساني و امور بين‌الملل وزارت كشور با ارسال نمابري به روزنامه جوان درباره ابلاغيه 19 بندي خود به استانداري‌ها توضيحاتي ارائه كرد.
در اين اطلاعيه تصريح شده است: در پي انتشار خبر خلاف واقع در برخي رسانه‌هاي همسو با ادعاي «بسيج امكانات دولت براي روحاني» نكات ذيل جهت تنوير افكار عمومي و مخاطبان رسانه‌هاي مذكور اعلام مي‌شود:
1- دولت يازدهم دولت مستقر و در حال انجام وظيفه قانوني خود مي‌باشد و طبيعتاً گزارش عملكرد هرساله خصوصاً پايان دوره را امر بديهي، ضروري، وظيفه اداري و يك تكليف حكومتي مي‌داند.
2- رهبرمعظم انقلاب اسلامي در ديدار سوم شهريور95 با اعضاي هيئت دولت فرمودند، ‌عملكرد دولت و اقدام آن بهترين تبليغ براي دولت محسوب مي‌شود. توقع اين است كه رسانه‌هاي گروهي در آستانه دهه فجر در تقويت كاركرد نظام و گزارش آن از استانداران و فرمانداران مطالبه‌گري كنند، ‌نه اينكه درخواست وزير كشور براي گزارش به مردم به عنوان ولي نعمتان انقلاب را كه يك وظيفه اداري است، ‌امر تبليغاتي قلمداد كنند.
3- مرحوم فقيد سعيد آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني طي سخناني در روزهاي پايان عمر به صراحت يادآور شدند كه اطلاع‌رساني در اين دولت به رغم كارهاي صورت پذيرفته و عملكرد آن ضعيف مي‌باشد. به‌راستي كدام رسانه‌ها و كدام ساز و كار اطلاع‌رساني، بايد اقدامات انجام شده را به عنوان كاركرد نظام به دور از جنجال‌هاي سياسي به مردم گزارش دهد؟
4- دسترسي آسان دوستان منتقد دولت به اين ابلاغيه، حكايت از عدم‌طبقه‌بندي و محرمانه بودن آن دارد، ‌همچون موارد ديگري كه وزارت كشور طبق روال معمول در مناسبت‌هاي مختلف از جمله هفته دولت و دهه فجر و نظاير آن، ‌به منظور ارائه گزارش و روند پاسخگويي مناسب صادر مي‌كند كه جا داشت منتقدين به طور كامل به ابلاغيه توجه مي‌كردند، ‌نه اينكه به استناد برخي از مطالب، آن هم به صورت ناقص، حكم كلي صادر كنند و جنجال رسانه‌اي هدايت شده‌اي را به راه بيندازند و تصريح بند 13 ابلاغيه با اين عبارت كه: «تأكيد مي‌شود كه اجراي طرح تعامل رسانه‌اي نبايد تداعي كننده رفتار سياسي و انتخاباتي استانداري‌ها تلقي گردد» را به دليل منافع سياسي و حزبي بر عقلانيت و انصاف مبتني بر مصالح ملي غلبه داده و ناديده بگيرند.
5- به منظور بهره‌گيري از اقدامات دولت و ايجاد روح اميد در جامعه و نشان دادن تلاش مسئولان در رشد و شكوفايي همه‌جانبه كشور، وزارت كشور وظيفه خود مي‌داند كه اطلاع‌رساني شفاف و اميدآفرين ‌كاركرد استانداري‌ها و فرمانداري‌ها را در دستور كار خود قرار دهد و طبق روال همه دولت‌هاي گذشته معاونين سياسي را به عنوان مسئول شوراي اطلاع‌رساني براي انجام هرچه بهتر اين مأموريت انتخاب و برگزيند، لذا با قاطعيت و تأكيد اجراي آن را از استانداري‌ها در ايام دهه فجر مطالبه مي‌نمايد.
6- وزارت كشور خود را امين نظام - دولت - ملت مي‌داند و از تمام توان و قدرت خود در راستاي اعتلا‌  و اقتدار ملي كشور بهره مي‌برد و خود را موظف به اجراي دقيق قانون در برگزاري انتخابات سالم، پرشور و با مشاركت حداكثري مي‌داند و اين اطمينان را مي‌دهد كه رضايت حق تعالي، پايبندي به حفظ خون شهدا و آرمان حضرت امام و منويات مقام معظم رهبري و دفاع از حقوق و صيانت از آراي مردم را در اين انتخابات وظيفه قانوني و شرعي خود مي‌داند و فضاي بداخلاقي و حاشيه‌سازي را مضر در انتخابات آينده مي‌داند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار