کد خبر: 833329
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۴
رئیس تعاون روستایی سمنان خبر داد
رئیس سازمان تعاون روستایی استان سمنان از ذخیره‌سازی یک هزار و 150 تن سیب و پرتقال در این استان برای ایام نوروز خبر داد.
 مرتضی معتمد در جلسه‌ای با حضور شماری از مسؤولان تنظیم بازار در استان سمنان با بیان اینکه در نوروز سال 95، مقدار جذب پرتقال در استان سمنان بیش از 757 تن در بازار بوده است، اظهار کرد: آمار درخواست پرتقال 800 تن و آمار درخواست سیب 350 تن بود که 295 تن آن به فروش رفته است.
وی تصریح کرد: استان سمنان از نظر سرانه مصرف میوه و از نظر افت ضایعات مقام نخست کشور را به خود اختصاص داده است.
رئیس سازمان تعاون روستایی استان سمنان با اشاره به مشکلات عمده در باغ‌های سیب استان گفت: بسته‌بندی نکردن میوه در سبدهای دو ردیفه و اصرار برای بسته‌بندی چهار ردیفه و همچنین نپذیرفتن سورت و سایزبندی در زمان تحویل و تفاوت در قیمت‌ها از مهم‌ترین مشکلات باغ‌های سیب استان است.
معتمد با اشاره به آخرین وضع پرتقال با توجه به سرمازدگی در شمال کشور اظهار کرد: با وقوع سرمازدگی شدید پرتقال سالم و قابل‌اطمینان برای ذخیره‌سازی و توزیع به‌عنوان میوه تنظیم بازار تحت نظارت و مدیریت ستاد تنظیم بازار وجود ندارد.
وی تصریح کرد: با در نظر گرفتن جمیع جوانب امکان تأمین پرتقال از شمال کشور با درصد سرمازدگی قابل‌مصرف بدون ریسک وجود ندارد.
مدیرکل تعاون روستایی استان سمنان، کمبود و سختی شرایط تأمین منابع مالی، کمبود سردخانه‌ها در برخی از شهرستان‌ها و نداشتن مهارت سردخانه‌داران در نگهداری پرتقال را از مهم‌ترین مشکلات عنوان کرد.
معتمد با اعلام اینکه 400 تن سیب برای تنظیم بازار شب عید خریداری و در انبارها نگه‌داری می‌شود، اظهار داشت: 750 تن پرتقال برای شب عید در نظر گرفته شد که با حمایت منابع مالی خریداری و در سردخانه‌ها نگه‌داری می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر