کد خبر: 833320
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵
رییس دانشگاه سمنان گفت: اولین آزمایشگاه آموزشی دانشجویی فناوری نانو کشور در دانشگاه سمنان راه‌اندازی می‌شود.

 دکتر عباس هنربخش رئوف بااعلام این خبر اظهار کرد: اولین آزمایشگاه‌ آموزشی دانشجویی نانوی کشور به منظور آموزش عملی فناوری نانو به دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی، از سوی ستاد توسعه فناوری نانو در دانشگاه سمنان راه‌اندازی خواهد شد.

وی با بیان اینکه در همین راستا تفاهم‌نامه راه‌اندازی این آزمایشگاه بین دکتر سعید سرکار دبیر ستاد توسعه فناوری نانو و رییس دانشگاه سمنان در ستاد نانو به امضا رسیده افزود: براساس این تفاهمنامه با راه‌اندازی این آزمایشگاه تجهیزات مختلفی و از جمله: دستگاه انفجار الکتریکی سیم برای تولید نانوکلوئید فلزی، هموژنایزر التراسونیک، الکتروریس نازل‌دار آزمایشگاهی، رسوب بخار شیمیایی به روش حرارتی، آسیاب سیاره‌ای، اسپاترینگ رومیزی، لایه‌نشانی دورانی، لایه‌نشانی غوطه‌وری، میکروسکوپ پروبی روبشی و میز ضدارتعاش با محافظ RF، کروماتوگرافی گازی، هیدروژن ژنراتور و طیف سنج فرابنفش-مرئی (Photonix Ar 2015) و... در اختیار دانشگاه سمنان قرار خواهد گرفت.

رییس دانشگاه سمنان با اشاره به اهمیت عملی کردن فعالیت‌های آموزشی در حوزه نانو گفت  با توجه به پتانسیل بالای دانشگاه سمنان در این حوزه، علاقمندیم تا با کمک دانشکده‌های مختلف این دانشگاه، این کار هرچه سریع‌تر محقق شود
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار