کد خبر: 833316
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶
مدیر جهاد کشاورزی گرمی:
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گرمی گفت: امسال ۷۰۰۰ هکتار از اراضی شهرستان گرمی به کشت حبوبات اختصاص یافته که این موضوع نشان از افزایش استقبال کشاورزان نسبت به کشت حبوبات در این شهرستان است.

به گزارش خبرنگار جون آنلاین از اردبیل،عظیم احمدی در جلسه بررسی وضعیت اراضی شهرستان گرمی اظهار داشت: امسال بیش از 7 هزار هکتار از اراضی شهرستان گرمی به کشت حبوبات اختصاص یافته که این موضوع  نشان از افزایش استقبال کشاورزان نسبت به کشت حبوبات در این شهرستان است.

وی افزود: با توجه به افزایش علم و آگاهی کشاورزان به اهمیت تغییر الگوی کشت و نیز قیمت بالای اقلام حبوبات در بازار، انتظار می‌رود در شهرستان گرمی کشت حبوبات به بیش از 7 هزار هکتار در اراضی برسد که این میزان نسبت به سال‌های گذشته افزایش چشم‌گیری داشته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گرمی گفت:  تاکنون بیش از 3 هزار و 500 هکتار از اراضی در تناوب گذاشته شده به زیرکشت زراعت پاییزه عدس رفته و عملیات کشت انتظاری این محصول در نقاط مختلف شهرستان ادامه دارد که امیدواریم شاهد عملی شدن انتظارات در این شهرستان باشیم.

احمدی بیان کرد: در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در نظر داریم با بکارگیری همت و توان علمی کارشناسان در مراکز جهاد کشاورزی از طریق عملیات تهیه زمین با رویکرد کشاورزی حفاظتی، توسعه کشت مکانیزه و تاکید بر خطی شدن کارها، در اولویت قرار دادن تغذیه گیاهی و بالا بردن سطح دانش و اطلاعات کشاورزی بهره‌برداران عملکرد این محصول را افزایش دهیم.

وی تصریح کرد: در سال گذشته حدود 5 هزار تن عدس در این شهرستان برداشت شده که امید است امسال با فراهم بودن شرایط لازم از جمله آب و هوای مساعد این مقدار به دوبرابر عملکرد سال گذشته برسد و علاوه بر حبوبات، کشت پاییزه گیاهان علوفه‌ای یکساله در مدار تناوب قرار گرفته که کشت این محصول نیز نسبت به سال گذشته 50 درصد افزایش یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گرمی افزود: با توجه به این‌که این گیاهان  قبل از تشکیل بذر برداشت می‌شود، بنابراین مقدار مواد غذایی خارج شده از خاک توسط آنها به نسبت کم و خاک بعد از برداشت این محصول از نظر مواد آلی بسیار غنی است که این موضوع به اهمیت این محصول که با افزایش راندمان تولید همراه است، می‌افزاید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر