کد خبر: 833308
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲
دبیر مجمع زنان فرهیخته انقلاب اسلامی با اشاره به مصوبه روز گذشته مجلس در مورد بازنشستگی زنان شاغل با حداقل 20 سال سابقه خدمت گفت: یکی از شرایط تحقق عدالت جنسیتی این است که آغاز به کار و پایان کار خانم‌ها و آقایان باهم متفاوت باشد.

زهرا سجادی با اشاره به مصوبه روز گذشته مجلس در مورد بازنشستگی زنان با 20 سال سابقه خدمت و بدون محدویت سنی گفت: شغل خانم‌ها و آقایان با توجه به مسئولیت‌هایی که بر عهده دارند باید متفاوت باشد و قوانین کار هم بین زنان و مردان نباید مساوی باشد.

وی ادامه داد: اگر بخواهد عدالت جنسیتی برقرار باشد یکی از شرایط تحقق عدالت جنسیتی این است که آغاز به کار و پایان کار خانم‌ها و آقایان باهم متفاوت باشد چراکه خانم‌ها وظایفی مانند بچه‌دار شدن و نگهداری از فرزندان را بر عهده دارند، اگر بخواهند 20 سال بازنشسته شوند زمانی است که دیگر فرزندان آنها به حدی از رشد رسیده‌اند اما اگر آغاز به کار آنها دیرتر باشد مشکلی را برای آنها ایجاد نمی‌کند.

دبیر مجمع زنان فرهیخته انقلاب اسلامی اظهار داشت: مهم آغاز به کار زنان است که حداقل در زمانی که فرصت فرزند آوری انها است فرصتهایی را به آنها بدهند مانند مرخصی‌ها و دور کاری که بتوانند در کنار فرزندانشان باشند.

سجادی افزود: از سوی دیگر این طرح بار مالی زیادی را برای دولت ایجاد می‌کند و بر اساس این مصوبه طبق 20 روز حقوق و مزایا برای زنان محاسبه خواهد شد و باید دید شورای نگهبان با توجه به این موضوع چه تصمیمی را خواهد گرفت.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار