کد خبر: 833307
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷
مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل خبر داد:
مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: کمک های نقدی مردم و اولیای دانش آموزان به مدارس در استان اردبیل 40 درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، احمد ناصری در جلسه شورای آموزش و پرورش اردبیل اظهار کرد: با شکل گیری شورای آموزش و پرورش که اعتقاد راسخ به تصمیم گیری های دقیق و صحیح در این مجموعه داریم تمام تلاشمان بر این است تا در قالب شورای آموزش و پرورش خلاها و نارسایی ها را در مسیر اعتلای نظام آموزش و پرورش به عنوان سرمایه عظیم کشور فراهم کنیم.

وی به سابقه دیرین خود در تدوین مجموعه های پیشرفته برای تقویت کار شورایی در نظام آموزش و پرورش و اصلاح فرآیندها در این حوزه اشاره کرد و گفت: ما با شاخص های قابل قبول در دنیا برای توسعه و توانمندی نظام تعلیم و تربیت فاصله داریم و به رغم تلاش در سال های اخیر به دلیل امکانات محدود دولتی تاکنون نتوانستیم به شاخص ها و میانگین جهانی در عرصه تعلیم و تربیت دست پیدا کنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل خاطرنشان کرد: در گام اول باید سهم آموزش و پرورش را از تولید ناخالص ملی افزایش دهیم به طوری که آموزش و پرورش باید موتور توسعه واقعی محسوب شود در حالی که هم اکنون سهم آموزش و پرورش از تولید ناخالص 7 درصد است که چهار درصد با شرایط مطلوب جهانی فاصله داریم.

ناصری دومین شاخص را سهم آموزش و پرورش از بودجه عمومی کشور اعلام کرد و گفت: امسال سهم آموزش و پرورش از بودجه سالانه کشور 11 درصد است در حالی که باید این رقم به میانگین جهانی تا 20 درصد ارتقا پیدا کند که ضروری است شکاف 9 درصدی را در سال های آینده به نحوی برطرف کنیم.

وی به سهم بودجه عمرانی آموزش و پرورش از بوجه سالانه کشور نیز اشاره کرد و افزود: به طور متوسط در کشور 14 درصد و در استان اردبیل این سهم 10 درصد است در حالی که باید به میانگین 25 درصد برسیم.

این مسئول ادامه داد: شاخص دیگر در این زمینه سهم بودجه پرسنلی به غیرپرسنلی است به طوری که بیشترین پرداختی آموزش و پرورش مربوط به حقوق پرسنل است و کمترین سهم مربوط به بودجه غیرپرسنلی است در حالی که در برخی دستگاه ها این سهم به گونه ای است که نیمی از اعتبارات هزینه ای و نیم دیگر عمرانی است.

ناصری ضرورت جلب مشارکت های اقشار مختلف مردم را برای پر کردن این خلا یادآور شد و اضافه کرد: این کمک های مردمی در سال های اخیر افزایش یافته به طوری که تا 40 درصد امسال کمک های مردمی به آموزش و پرورش در استان اردبیل افزایش یافته است.

وی با ابراز خرسندی از اینکه خود خانواده ها با رغبت و علاقمندی و درک شرایط آموزش و پرورش در سبد هزینه ای خانوارها کمک به آموزش و پرورش را در اولیت قرار داده اند اظهار کرد: ما همچنان به دنبال احیای مواد قانونی در کمک به آموزش و پرورش برای تقویت بنیه های مالی هستیم که در این زمینه پیگیر اجرای ماده 16 و 18 قانون شوراهای آموزش و پرورش هستیم.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان اردبیل افزود: در کنار مدارس دولتی مدارس هیئت امنایی الگویی موفق و تجربه ای شایسته بوده که امیدواریم بتوانیم از این ظرفیت بیشتر استفاده کنیم.

ناصری ضرورت تقویت حس مشارکت در تصمیم سازی و تصمیم گیری را در حوزه تعلیم و تربیت یادآور شد گفت: باید بستر مشارکت های غیرمالی را نیز با همراهی خود اولیا در مدارس فراهم کنیم.

وی موضوع استانداردسازی و هوشمندسازی مدارس را به عنوان اولویت های آموزش و پرورش یادآور شد و بیان داشت: در سال آینده قرار است آسفالت کلیه مدارس با تحویل قیر رایگان از طریق کارخانجات و همت نوسازی انجام شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل یادآور شد: در قالب برنامه ششم توسعه قرار شده است سه میلیارد دلار از طریق صندوق توسعه ملی در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد تا برنامه تخریب و بازسازی فضاهای آموزشی انجام شود که این رقم معادل 12 هزار میلیارد تومان است.

ناصری از استانداردسازی سامانه گرمایشی 100 واحد آموزشی در استان اردبیل خبر داد و خاطرنشان کرد: استانداردسازی سامانه گرمایشی 100 مدرسه نیز در مرحله انتشار آگهی است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر