کد خبر: 833303
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷
فرماندار اردبیل:
فرماندار اردبیل گفت: باید بیشترین تمرکز در ساخت و ساز واحدهای آموزشی و توسعه آن متوجه شهرستان اردبیل باشد که بیشترین جمعیت دانش آموزی را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، جواد زنجانی در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان اردبیل با تبریک هفته شوراهای آموزش و پرورش اظهار کرد: نهاد مقدس تعلیم و تربیت در نظام اسلامی ما از اهمیت و جایگاه شایسته ای برخوردار است به طوری که بهترین الگوی توسعه ای می تواند توجه جدی به نظام تعلیم و تربیت شایسته باشد.

وی با بیان اینکه فعالیت در حوزه آموزش و پرورش یک کار زیربنایی و دراز مدت است خاطرنشان کرد: باید در عصر توسعه و پیشرفت تکنولوژی و فناوری های جدید آموزش و پرورش ما نیز به سرعت متحول شده و به سمت روزآمدی و کارآمدی حرکت کند.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان اردبیل دور ماندن از سرعت موج تحولات را در نظام تعلیم و تربیت یک خلا و نقص توصیف کرد و افزود: در این عرصه که وظیفه سنگین بر عهده آموزش و پرورش برای تربیت نسل شایسته است باید با تعامل به سمتی حرکت کنیم تا بهترین خروجی را در نظام تعلیم و تربیت شاهد باشیم.

زنجانی ضرورت بازنگری در فعالیت ها و رویکردهای آموزش و پرورش را در کنار تقویت فرآیند خدمات و عملکرد سازمانی از سر دلسوزی و اخلاص در مسیر خدمت رسانی شایسته یادآور شد و گفت: باید به دور از نگاه سیاسی عرصع تعلیم و تربیت به میدان واقعی تغییر و تحول جدی تبدیل شود چرا که خط قرمز ما در نظام اسلامی تقویت بنیه های مستحکم نظام تعلیم و تربیت است که هیچ کس حق ندارد در تعالی آن کوچکترین مماشاتی را انجام دهد.

وی با بیان اینکه در بهترین شرایط از نظر تامین امنیت اجتماعی و خانوادگی و در اوج دلسوزی فعالان تعلیم و تربیت باید نسل آینده به عنوان امانت گرانسنگ در مسیر تعالی و رشد و بالندگی قرار گیرند اضافه کرد: در کنار توجه به جذب کودکان کار و ترک تحصیل کرده باید تمام تلاش خود را انجام دهیم تا با همکاری تشکل ها و نهادهای مردمی شاخص تحصیل، قبولی در کنکور و همچنین المپیادهای علمی ارتقا پیدا کند.

رئیس شورای اداری شهرستان اردبیل مهاجرپذیری اردبیل را یادآور شد اظهار داشت: در اغلب شهرک های جدیدالاحداث های اردبیل ما با کمبود فضای آموزشی روبرو هستیم که باید به همت خیرین تلاش کنیم تا بهترین ظرفیت در ساخت مدارس و سپردن کارها به بخش خصوصی در عین نظارت قوی انجام شود که نمونه موفق در این زمینه را مدیریت مدارس هیئت امنایی شاهد هستیم که کارنامه موفقی دارد.

زنجانی تصریح کرد: ما در شورای آموزش و پرورش باید به اصلاح فرآیندها و بهبود شرایط در کنار توجه به استفاده از تکنولوژی های نوین آموزشی و تربیتی اهتمام داشته باشیم و در کنار آن ساخت و توسعه فضاهای آموزشی را مورد توجه قرار دهیم.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اردبیل نیز در این جلسه اظهار کرد: ما در سال تحصیلی جاری با افزایش دو هزار نفری دانش آموزان مواجه بودیم و بر همین اساس ما تمام تلاشمان را با همکاری خیرین و نوسازی مدارس انجام دادیم تا واحدهای آموزشی تکمیل و به بهره برداری برسد.

ابراهیمی گفت: پیش بینی می کنیم در سال آینده نیز با 3 هزار نفر افزایش دانش آموزان ورودی در ناحیه یک آموزش و پرورش اردبیل روبرو شویم که باید از هم اکنون به فکر تکمیل و راه اندازی واحدهای آموزشی نیمه تمام در اردبیل باشیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر