کد خبر: 833301
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱
آن روز هم به همين صورت رفتند داخل استخر. خودشان گفته بودند نزديك اذان بيرون مي‌آيند كه براي نماز مغرب آماده شوند.
بروز شایعاتی درباره علت فوت حجت اسلام هاشمی رفسنجانی که اغلب از سوی رسانه‌‌های معاند و ضدانقلاب شبهه پراکنی می‌شد سبب شد که برخی از سیاسیون و شخصیت‌های نزدیک به مرحوم هاشمی درباره نحوه فوت وی به رسانه‌ها توضیح دهند.

در این زمینه محمد هاشمی، برادر رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام با رد شایعات ضدانقلاب و با تاکید بر این نکته که اولین نفری بود که در کنار حجت‌الاسلام هاشمی حاضر شد، توضیحاتی درباره علت فوت مرحوم هاشمی داد.

وی با اشاره به تلاش تیم پزشکی در احیاء حجت الاسلام هاشمی گفت: «به رغم تلاش های تیم پزشکی برای احیا متاسفانه موفق نشدند و این نشان می‌داد که آقای هاشمی قبل از انتقال به بیمارستان رحلت کردند و هیچ آثاری از خفگی، کبودی و ... وجود نداشت.»[1]

در همین زمینه احمدمازنی، نماینده اصلاح‌طلب تهران نیز در گفتگو با روزنامه اعتماد توضیحات بیشتری در خصوص نحوه فوت مرحوم هاشمی داده است.

وی در این زمینه با بیان اینکه من از منابع موثق شنيدم اين است كه اتفاقي كه براي آقاي هاشمي افتاد در محل كارش بود اظهار کرد:‌« مجمع تشخيص مصلحت نظام دفتري در مجموعه سعدآباد دارد كه ايشان دو روز در هفته در آنجا مستقر مي‌شدند و هم ملاقات‌ها و هم برخي جلسات خودشان را در آنجا برگزار مي‌كردند. اين تصميم به اين دليل بود كه با توجه به شرايط سني كه ايشان داشت به نوعي استراحتي داشته باشند. در همان ساختمان محل كار كه متعلق به مجمع بود اين امكان براي‌شان تدارك ديده شده بود. براي استفاده از امكانات ورزشي آنطور كه براي من نقل شده ايشان هميشه تنها مي‌رفتند و ورزش مي‌كردند. موقع شنا همه را از استخر بيرون مي‌كردند. آن روز هم به همين صورت رفتند داخل استخر. خودشان گفته بودند نزديك اذان بيرون مي‌آيند كه براي نماز مغرب آماده شوند. همه محافظان هم بيرون استخر منتظر بودند تا طبق روال هميشگي همان موقعي كه گفته‌اند خودشان بيرون بيايند. اما محافظين ايشان متوجه مي‌شوند كه تاخيري پيش آمده وقتي مراجعه كردند ديدند آن اتفاقي كه نبايد رخ داده است. ايشان متاسفانه سكته كرده بود. در حالي كه همه فكر مي‌كردند مثل هميشه بايد در آب و مشغول شنا باشند. اين اتفاق و همينطور كهولت سني كه ايشان داشته باعث بروز اين حادثه شد. هرچند اين اتفاق تلخ بود اما اميدوارم همانطور كه حيات ايشان عامل وحدت و مانع رشد تضادها بوده است رحلت ايشان هم عامل انسجام بيشتر مردم و جناح‌ها باشد.»[2]



[1] http://www.mashreghnews.ir/fa/news/678964/

[2] روزنامه اعتماد، دوشنبه 27 دیماه، شماره 3721، صفحه3

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار