کد خبر: 833270
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان:
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان از تشکیل مجمع نخبگان امر به معروف و نهی از منکر در مرکز استان و شهرستان‌ها خبر داد.

به گزارش جوان از کردستان، محمود الله‌مرادی در جلسه استانی امر به معروف و نهی از منکر کردستان که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، اظهار کرد: بازرسی‌هایی توسط ستادهای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان‌ها انجام گرفته که نتایج آن را در آینده نزدیک اعلام می‌کنیم.

وی از تشکیل مجمع نخبگان امر به معروف و نهی از منکر در مرکز استان و شهرستان‌ها خبر داد و گفت: 634 هسته یادآوران معروف با عضویت 5 هزار و 810 نفر تشکیل شده است که تلاش‌های آموزش‌ و پروش کردستان در این زمینه قابل تقدیر است.

وی افزود: یادآوران معروف نیز در 2 هزار و 500 مدرسه استان تشکیل شده است هر چند انتظار داریم که آموزش و پرورش استان در راستای تشکیل و فعال‌سازی این مهم در سایر مدارس هم اقدام کند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان خاطرنشان کرد: به منظور ترویج هرچه بیشتر امر به معروف و نهی از منکر در سطح دانشگاه‌ها، جلسات متعددی با محوریت دانشگاه کردستان برگزار کرده‌ایم و کارهای زیربنایی در همین راستا در سطح دانشگاه‌ها انجام گرفته است.

الله‌مرادی با بیان اینکه 70 هسته یادآوران معروف با عضویت بیش بر 700 نفر در استان فعالیت می‌کنند، افزود: مجمع دبیران امر به معروف و نهی از منکر هم در پنج شهرستان استان تشکیل شده است.

وی گفت: کانال تلگرامی ستاد امر به معروف و نهی نیز فعال شده است که در حال حاضر بیش از 600 عضو دارد و این میتواند بستری برای ترویج فریضتین امر به معروف و نهی از منکر در بستر فضای مجازی باشد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان تصریح کرد: مسابقات ورزشی، فرهنگی و غیره نیز به صورت هفتگی در قالب‌های مختلف و با هدف ترویج و نهادینه کردن هرچه بیشتر فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در سطح استان برگزار می‌شود.

الله‌مرادی از همسان و یکسان‌سازی مدیریت‌های ستاد در سطح استان خبر داد و گفت: 300 نفر نیز در سطح محلات آموزش‌‌ دیدهاند و در همین راستا به منظور تخصصی‌کردن هرچه بیشتر آموزش‌ها یک مربی نیز به کارگیری شده است.

وی ضمن تقدیر از حمایت‌های استاندار کردستان از برنامه‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، از برگزاری جلسات روشنگری مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برای ماموستایان و روحانیون تقدیر کرد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان اضافه کرد: اقدامات سپاه بیت‌المقدس به ویژه در زمینه برگزاری یادواره‌های شهدا در سطح استان نیز از اقدامات فرهنگی و اثرگذار قابل تقدیر در سطح استان است.

الله‌مرادی برگزاری همایش یک‌هزار نفری زکات توسط کمیته امداد را یک اقدام معروف دانست و گفت: اقدامات شهرداری در زمینه فضاسازی در هفته امر به معروف و ایام ماه محرم و پوشش مناسب برنامه‌های هفته امر به معروف توسط صدا و سیمای مرکز استان هم جای تقدیر دارد.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد دفاتر حمایت از آمران به معروف و اختصاص یک شعبه ویژه به حمایت از آمران به معروف و ناهیان منکر از اقدامات قابل توجهی است که از سوی اداره‌کل دادگستری استان انجام گرفته است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان در ادامه با بیان اینکه در کنار تقدیرهایی که از تلاش‌های دستگاه‌ها مختلف داریم از برخی ادارات نیز گلهمند هستیم، افزود: البته این گلایه‌ها به معنی زیرسؤال بردن دستگاه خاصی نیست و تنها هدف، ایجاد بستری برای حذف منکرات و ترویج معروفات است.

الله‌مرادی بر نظارت هرچه بیشتر بر برگزاری کنسرت‌های موسیقی در سطح استان تاکید کرد و گفت: باید در برگزاری برنامه‌ها به گونه‌ای عمل کنیم که تمام زوایا مدنظر قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه استان کردستان در زمینه دادن مجوز برگزاری کنسرت‌های موسیقی استان برتر کشور است، اظهار کرد: ستاد امر به معروف استان مخالف برگزاری مراسمات شاد و موسیقی نیست ولی نباید اجازه دهیم عدم نظارت دقیق در برگزاری این برنامه‌ها زمینه بروز برخی منکرات را فراهم کند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان تصریح کرد: هر دستگاه و سازمانی که برنامه‌ای برگزار می‌کند باید تمام مسوولیت‌های آن را از نظر اخلاقی، اجتماعی و عمومی بپذیرند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر