کد خبر: 833255
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۹

سردار آزمون

مهاجم تیم ملی فوتبال می‌گوید در شرایطی که رقبای ایران خود را آماده آغاز دور برگشت رقابت‌های انتخابی جام جهانی می‌کنند، نباید انرژی این تیم گرفته شود.

به گزارش ایسنا، سردار آزمون بعد از یک سال خوب در تیم ملی فوتبال ایران و روستوف، این روزها به همراه تیم باشگاهی‌اش در دوبی به سر می‌برد. او از اتفاقاتی که اطراف تیم ملی فوتبال می‌افتد نگران است چرا که مشکلات ایجاد شده تنها باعث خوشحالی رقبای تیم ملی ایران است.
چند روزی است که به همراه روستوف در دوبی حضور داری. شرایط روستوف در سال جدید چه طور پیش می رود؟
تمرینات عالی است. کل مجموعه تیم خیلی جدی و پرانگیزه در حال تلاش هستند که بتوانیم در لیگ روسیه و مهمتر لیگ اروپا و بازی با اسپارتاپراگ به موفقیت برسیم. بعد از حضوری خوب در لیگ قهرمانان اروپا، اکنون شرایط بسیار خوبی وجود دارد که بتوانیم عملکرد خوبمان را در لیگ اروپا هم ادامه دهیم.
حضور تو در تمرینات روستوف این شائبه را تقویت کرد که ممکن است بر خلاف خبرهایی که منتشر شد تا آخر فصل در روستوف بمانی.
هنوز چیزی مشخص نیست. من الان تمام تمرکزم را روی تمرینات گذاشته‌ام تا بتوانم پیشرفت لازم را داشته باشم. این هم برای خودم خوب است و هم برای تیم. این بهترین کاری است که اکنون می‌توانم انجام بدهم.
یعنی پرونده حضورت در تیمی غیر از روستوف هنوز بسته نشده است؟
نه برای آینده هنوز چیزی مشخص نیست. همانطور که قبلا هم گفته‌ام پیشنهادی از لیورپول یا تیم‌های دیگر که نامشان مطرح شده ندارم. با این حال سعی می‌کنم بهترین تصمیم را در زندگی فوتبالی‌ام بگیرم.
از تیم ملی خبر داری؟
بله، خبرها و بعضی حرف‌ها علیه تیم ملی را می‌شنوم و فقط ناراحت می‌شوم. متاسفانه در شرایطی که باید همه شرایط برای تیم ملی فراهم باشد و در نهایت آرامش تیم ملی بتواند به روزهای مهم و حیاتی ماه‌های آینده فکر کند، وضعیت بدی ایجاد شده است. به نظرم در این بین نقش یک سری از افراد و مسوولان برای ایجاد آرامش پررنگ‌تر است. اگر الان مشکلات را حل کنیم، می شود به آینده امیدوار بود اما اگر قرار باشد وضعیت همین باشد که می بینیم این موضوع فقط باعث خوشحالی رقبای‌مان می‌شود.
اتفاقا این موضوعی است که باید با توجه به بازتاب مشکلات ایجاد شده در رسانه‌های خارجی آن را به خوبی تحلیل کنیم.
دقیقا. نباید طوری با تیم ملی برخورد شود که باعث خوشحالی حریفان‌مان شود. شما به حرف هایی که علیه تیم ملی و سرمربی تیم ملی مطرح می شود، نگاه کنید. نمی شود به همین راحتی چشم روی زحماتی که کشیده شده بست و تیم ملی را فراموش کرد. به نظرم بازتاب حرف‌هایی که علیه تیم ملی و کی‌روش در رسانه‌های عربی به وجود آمده یعنی تضعیف جایگاه تیم ملی و سرمربی تیم و این در هر حال با منافع ملی در تضاد است. باید این را به عنوان یک زنگ خطر بدانیم. اصلا باورکردنی نیست که  تیم ملی به یکباره و ناگهانی برنامه‌هایش را عوض کرده باشد. برنامه‌ای که کادر فنی تیم ملی تدارک دیده، برنامه ای است که تا الان به خوبی جواب داده و با همین برنامه اکنون تیم ملی سال‌هاست بهترین تیم آسیاست و بدون باخت و بدون گل خورده در صدر جدول گروه خود قرار دارد. طبیعی است که تیم ملی چون تامین کننده منافع فوتبال ایران است باید مثل همه تیم‌های ملی دیگر دنیا در اولویت باشد.
از آن طرف هم باشگاه‌ها به دنبال منافع خود و راضی کردن هوادارانشان هستند.
به نظرم جمع کردن این منافع اصلا ضدیتی با هم ندارد. همینطور که تاکنون تیم ملی موفق بوده و لیگ هم با برنامه ریزی خوب کارش را جلو برده و لیگ خوبی را می‌بینیم، نشان دهنده این است که از این به بعد هم با اولویت بودن برنامه های تیم ملی می شود کار را جلو برد. فکر نمی‌کنم کسی منکر این باشد که تیم ملی در اولویت است و این را همه در مصاحبه‌هایشان می‌گویند، پس باید در عمل هم این اتفاق بیفتد. اصولا کسی در دنیا تیم‌های ملی را با تیم‌های باشگاهی مقایسه نمی‌کند چرا که آبروی تیم ملی آبروی یک ملت است. به هر حال من هم به عنوان عضوی از خانواده فوتبال نگران تیم ملی هستم و این حق را برای خودم قائلم که درباره این نگرانی صحبت کنم. امیدوارم کسانی که در ورزش و فوتبال مسوولیت دارند، راه حلی را پیدا کنند تا تیم ملی به آرامش برسد و بتوانیم روزهای باقی مانده تا دیدارهای مهم برابر قطر و چین را هم به سلامت بگذرانیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار