کد خبر: 833218
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۶

مجید جلالی

سرمربی تیم فوتبال پیکان می‌گوید اهداف تیمش در لیگ شانزدهم تغییر نکرده است.

مجید جلالی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تساوی تیمش برابر گسترش فولاد تبریز، اظهار کرد: ما در ابتدای بازی شرایط خوبی نداشتیم و از حریف گل خوردیم، اما در ادامه توانستیم به بازی برگردیم و گل تساوی را به ثمر برسانیم. هیچ کدام از بازیکنان من به خاطر نتیجه‌ای که به دست آمده است خوشحال نیستند. مطمئنا تلاش می‌کنیم تا در دیدارهای هفته‌های آینده به پیروزی برسیم و این نتیجه‌ تساوی جبران شود. واقعیت این است که در دیدار مقابل گسترش فولاد تبریز ما شروع  خوبی نداشتیم.

او در ادامه درباره تغییراتی که در نیم فصل تیمش انجام داده است، گفت‌: فکر می‌کنم پنج بازیکن از جمله حسین زاده، آرش برهانی و بهادر عبدی از جمع ما جدا شدند و در ادامه ما چند بازیکن از تیم‌های پایه و همین طور یک بازیکن فرانسوی به جمع خودمان ‌اضافه کردیم.

جلالی در ادامه درباره جدایی آرش برهانی هم گفت‌: برهانی با ما صحبت کرد و در نهایت به این نتیجه‌ رسیدیم که او از جمع ما جدا شود. برهانی کمی ‌اضافه وزن داشت و زحمات زیادی کشید تا به شرایط آرمانی برسد و بتواند بازی کند، اما متاسفانه این اتفاق رخ نداد. بهادر عبدی هم با توجه به مشکلاتی که برایش به وجود آمد کمتر در تیم ما بازی کرد و ترجیح داد به تیمی برود که بازی کند.

سرمربی تیم فوتبال پیکان در ادامه و در پاسخ به این سوال که آیا امیدوار است تیمش در انتهای فصل سهمیه آسیا را کسب کند، گفت‌: فعلا اهداف ما تغییری نکرده است. همین که پنج بازیکن خوب از جمع ما جدا شدند و چند بازیکن از تیم‌های پایه به جمع خودمان ‌اضافه کردیم نشان دهنده اهداف بلند باشگاه پیکان است.

مجید جلالی در ادامه صحبت‌های خود در مورد مباحثی که در فوتبال پایه مطرح شد و این که برخی از مربیان و باشگاه‌ها برای بازی کردن بازیکنان پول دریافت می‌کنند، گفت‌: به این مساله باید ریشه‌ای و عمیق‌تر نگاه کنیم. باشگاه‌هایی که به صورت خصوصی اداره می‌شوند و در تیم‌های پایه سرمایه‌گذاری می‌کنند از کجا باید درآمد داشته باشند؟ الان یک تیم پایه که بخواهد در مسابقات تهران  شرکت کند، باید حدود پنج میلیون تومان هزینه عضویت بپردازد و در ادامه هم هزینه اجاره زمین، آمبولانس و نیروی انتظامی را هم بدهد. حال این باشگاه باید از چه راهی درآمد داشته باشد تا بتواند این هزینه‌ها را پرداخت کند. وقتی فدراسیون فوتبال هیچ بسته حمایتی را برای باشگاه‌ها در نظر نمی‌گیرد آنها هم مجبور هستند از بازیکنان برای اداره باشگاه پول بگیرند. الان یک تیم نوجوانان که بخواهد در سطح تهران فعالیت کند چیزی حدود ۳۰ میلیون تومان هزینه دارد. این پول را باید از چه راهی تامین کرد؟ حال برخی از باشگاه‌ها از جمع ۱۸ بازیکن خود هفت الی هشت بازیکن هم جذب می‌کنند که قدرت مالی خوبی دارند و می‌توانند هزینه‌های جاری باشگاه را پرداخت کنند.

سرمربی تیم فوتبال پیکان در ادامه ‌گفت: چند وقت پیش به برزیل رفته بودم و در آنجا دیدم باشگاه‌هایی که در پنج رده تیم پایه دارند، سالانه نزدیک به ۵۰۰ هزار دلار از فدراسیون آن کشور کمک بلاعوض دریافت می‌کنند تا تیم شان را اداره کنند، اما در فوتبال ایران چنین مساله‌ای وجود ندارد. اگر قرار است در فوتبال پایه سرمایه‌گذاری شود فدراسیون فوتبال و هیات‌های فوتبال باید حمایت کنند تا مانند برزیل بتوانیم روی مساله نیروی انسانی سرمایه‌گذاری کنیم. برزیل در حال‌ حاضر سالانه ۱۴۰۰ بازیکن به سراسر دنیا لژیونر می‌کند. این‌ در حالی است که  ما تعداد کمی لژیونر در خارج از کشور داریم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار