کد خبر: 833189
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲
توسط محققان دانشگاه سمنان؛
مسئول مرکز مالکیت فکری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان از اختراع محصولی جدید برای تصفیه پساب‌های صنعتی توسط محققان دانشگاه سمنان خبر داد.
 داود معروفی در همین ارتباط اظهار کرد: محققان دانشگاه سمنان دستگاه «سنتز فتوكاتاليست نوتركيب زئوليتي كلينوپتيلولايت- نقره با روش امواج مايكروويو» را اختراع و آن را به ثبت رساندند.
وی با اشاره به سبز بودن محصولات این اختراع جدید افزود: این محصول مبتکران دانشگاه سمنان، محصولی سازگار با محیط زیست است.
مسئول مرکز مالکیت فکری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان این اختراع را محصول یک تیم دونفره برشمرد و گفت: این محصول توسط دکتر محسن مهدی پور قاضی عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز دانشگاه سمنان، میلاد حلاجی قمی دانشجوی دکترای این دانشکده و پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان در اداره کل ثبت اختراعات به شماره 90727 به ثبت رسیده است.
دکتر مهدی پور قاضی از مخترعین این دستگاه در توضیح این اختراع اظهار کرد: در اين اختراع، ابتدا زئوليت كلينوپتيلولايت با روش مايكرويو سنتز شده و نقره به آن افزوده مي‌شود؛ چرا که نقره به دليل خواص منحصر به فردش از جمله، سازگاري با محيط زيست، مضر نبودن براي انسان و خاصيت ميكروب‌كشي بالا، كاربردهاي بسيار وسيعي در عرصه صنعت دارد.
عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز دانشگاه سمنان با برشمردن برخی مزایا و کاربردهای این اختراع، خاطرنشان کرد: از مزاياي اين روش سنتز مي‏توان به كوتاه بودن زمان واكنش و صرفه‌جويي در انرژي و وقت اشاره و از آن براي تصفيه پساب‏هاي صنعتي و تبديل آنها به مواد كم خطرتر مانند دي اكسيد كربن و ...استفاده کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار