کد خبر: 833188
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲
استاندار سمنان گفت: سمنان با پرداخت تسهیلات رونق تولید به 633 واحد صنعتی و کشاورزی، در شاخص تعداد واحدهای دریافت کننده تسهیلات رونق تولید، رتبه چهارم کشوری را در بین استان ها از آن خود کرد.
محمد رضا خباز  در چهل و هفتمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری، افزود: استان مازندران با 876 واحد، اصفهان با 811 واحد، گیلان با 712 واحد دریافت کننده تسهیلات رونق تولید، رتبه‌های اول تا سوم را دارند و سمنان نیز با پرداخت تسهیلات به 633 واحد صنعتی و کشاورزی، رتبه چهارم کشوری را به دست آورده است.
وی، با بیان اینکه همچنین استان سمنان با پرداخت 342 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به واحدهای تولیدی رتبه نهم کشوری را کسب کرد، افزود: در این بخش هم استان اصفهان با 596 میلیارد تومان، فارس 497 میلیارد تومان، خراسان رضوی و گیلان هر کدام 417 میلیارد تومان، گلستان 383 میلیارد تومان، لرستان 375 میلیارد تومان، قزوین 372 میلیارد تومان و مازندران 367 میلیارد تومان رتبه اول تا هشتم را به خود اختصاص دادند.
خباز گفت: به نظر می رسد شیوه ارزیابی درباره این رده بندی به این گونه صحیح نیست و اگر میزان تسهیلاتی را که بانک های استان از منابع خود به صورت مستقیم به واحدها پرداخت شده را به عملکرد استان سمنان اضافه کنیم، به طور قطع رتبه سمنان افزایش می یابد.
وی، اضافه کرد: بر اساس گزارش های رسیده، بانک های استان سمنان به صورت مستقیم به 201 واحد تولیدی به میزان 176 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده است.
استاندار سمنان با بیان اینکه در مجموع کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان عملکرد خوبی داشته و در آینده شاهد تحول خوبی در اقتصاد استان خواهیم بود، خاطرنشان کرد: مسوولان استان سمنان باید نظارت خود را بر نحوه عملکرد واحدهای تولیدی دریافت کننده تسهیلات بیشتر کنند، تا تعهد این واحدها تحقق یابد و شاهد انحراف در این بخش نباشیم.
استاندار سمنان، با اشاره به ابلاغ منشورحقوق شهروندی از سوی دکتر حسن روحانی رییس جمهوری، گفت: رییس جمهور با ابلاغ این منشور به دنبال افزایش احترام به حق و حقوق مردم و دولت است و دستگاه‌های اجرایی نباید برای احقاق حق خود، واحدها و شرکت‌هایی را که در برخی امور منافع مشکل دارند، از دیگر حقوق قانونی محروم کنند.
استاندار سمنان، در ادامه با تاکید بر استفاده از ظرفیت استان برای رفع مشکل واحدهای تولیدی، گفت: مدیران اجرایی باید نسبت به شفاف سازی دقیق دستور العمل ها و اطلاع رسانی آن به واحدهای تولیدی تلاش کنند.
 در این نشست که محمد همتیان معاون هماهنگی امور اقتصادی منابع استانداری، بهروز اسودی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان، جمعی از مدیران اجرایی و اقتصادی استان و فعالان صنعتی حضور داشتند، مشکلات 6 واحد تولیدی در بخش های زیربنایی، بیمه، مالیات و تسهیلات بررسی شد.
در استان سمنان 633 واحد صنعتی و کشاورزی 342 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید دریافت کرده اند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر